Wednesday 30 September 2015

Dvoudenní výlet do Norimberku

V půl sedmé ráno neklidně přešlapuji na tramvajové zastávce ve Strašnicích. Se mnou už nervózně čekají další lidé, všichni se po sobě díváme, proč nejede už druhá tramvaj. V tu chvíli mne zavalí panika, že se na trase něco stalo a já se nedostanu včas na hlavní nádraží. Nakonec ale tramvaj dorazí a já se uklidním, protože teď už vím, že autobus do Norimberku stihnu...

Na nádraží už mne nedočkavě vyhlíží kamarádka, která nám mezitím nakoupila nějaké to chroupání do autobusu a zjistila, odkud autobus odjíždí. Asi před týdnem, jsme se domluvily, že máme obě volno a mohly bychom tak něco podniknout. Říkaly jsme si, že podívat se za hranice by bylo fajn, nechtěly jsme ale moc utrácet, a tak jsme se poprvé rozhodly vyzkoušet Couchsurfing. Pokud nevíte, o co se jedná, mrkněte na můj článek o couchsurfingu, kde se dozvíte víc. Po zmatcích, kdy jsme nestihly zabookovat jízdenku za nízkou cenu, jsme ještě datum výletu posouvaly a byly jsme tak rády, že nám hostitel mohl vyhovět i s jiným termínem. A tak jsme nakonec ve středu ráno na začátku srpna nasedly do autobusu ve směru Normiberk a Manheim. Deutsche Bahn nabízely skvělou cenu za jednosměrnou jízdenku (500Kč), autobus byl navíc dvoupatrový a téměř poloprázdný, takže jsme si každá zabrala jednu dvousedačku přímo vpředu nad řidičem a já díky tomu ani nedospala probdělou noc, raději jsem pozorovala cestu...

Když jsme každá se svým batohem vystoupily v Norimberku na hlavním nádraží, byly jsme po cestě odpočaté a natěšené na prozkoumávání města. Hned na začátku nás překvapilo metro, které není vždycky pod zemí, místo toho se v tomto případě prohání městskými hradbami. Chtěly jsme toho co nejvíc stihnout první den hned ze dvou důvodů. Prvním bylo počasí. Teď nechápu, jak to můžu psát, ale první den bylo ještě relativně příjemných 32 stupňů, a tak jsme mohly jakž takž fungovat. Na druhý den už ale hlásili 38 stupňů a to se také potvrdilo, takže jsme byly ráda, že jsme všechny památky stihly v den první. Ono totiž hrát si na turistu a šplhat se do kopce k hradu je úmorné samo o sobě :)

Abych to dlouho nezdržovala, začneme prohlídkou města. Díky aplikaci CityMaps2Go jsme brzy zjistily, že je centrum obehnáno původními hradbami, a tak jsme se rozhodly jít podél nich a mezitím různě kličkovat uličkami, abychom viděly opravdu všechno. Ještě se vrátím k aplikaci samotné, ta nám totiž velmi pomohla. Před odjezdem si totiž stáhnete mapu daného města a v ní jsou zaneseny jak památky, tak restaurace, či hotely apod. a u těch máte i recenze. Navíc mapa může sloužit jako navigace a to i offline! My ji tedy využily opravdu hodně :)

Krásná budova muzea byla ještě před hradbami, všechno ostatní co z prvního dne uvidíte je už ale v centru. Fotila jsem opravdu všechno, co mi přišlo zajímavé a hezké. V Normiberku je mnoho kostelů a katedrál. Ráda je fotím i uvnitř, protože to jsou nádherná místa. Nejsem věřící a nemám ráda, když dává církev najevo své bohatství, přesto kostely ráda obdivuji. A to hlavně varhany, to je opravdu majestátní nástroj. Nebudu všechny památky jmenovat, protože to stejně nikoho moc nezajímá. Předpokládám, že se raději mrknete na fotky a podle nich usoudíte, jestli chcete o Norimberku a jeho krásách vědět víc. Takže jdeme na prohlídku...

Přestože nás obdivování krás Normiberku bavilo, důležitá byla i zastávka na dětském hřišti, kdy jsme trošku vypustily páru :) Pak už jsme ale pokračovaly a žasly nad tím, že i v tom starém mostě nad řekou lidé normálně bydlí, stejně tak jako v hradbách. Krásné může být i žít v těch baráčcích nad řekou, dokud nepřijdou povodně...

V Normiberku jsme procházely mnoha nádhernými uličkami, kde najdete nejen zachovalé středověké domy. Líbí se mi, že si v Normiberku své historie váží a snaží se většinu budov udržovat v původním vzezření. S tím je spojena i čistota celého města, oproti Praze něco nevídaného.

Tohle všechno jsme stihly v prvním dni :) Nemusím určitě zdůrazňovat, že jsme byly pěkně utahané! Ale to jsme se ještě nesetkaly s naším hostitelem Florianem. A že nám to dalo zabrat, když jsem zjistila, že mi nefunguje roaming a nedostala jsem tak jeho SMSky. Naštěstí jsem si uložila číslo, a tak jsme se s ním domluvily přes kamarádky mobil a v 6 večer se potkaly před jedním z kostelů. Vyrazily jsme na véču do takového rychlého veganského občerstvení, kde všechno vypadalo opravdu úžasně a člověk seděl hned u řeky. I když vám víc tipů, kam se zajít najíst, asi nedám, protože my jsme si jinak vystačily s pouliční klasikou (a já navíc s německými wursty, které mi hrozně chutnají), tuhle ,,restauraci" vám můžu jedině doporučit a určitě si tam dejte také výbornou zmrzlinu! Potom jsme vyrazili na malou normiberskou náplavku a nakonec jsme v centru zašli ještě do nově otevřeného milého baru, kde jsme si dali norimberské pivo (a i tam mají veganské pokrmy!). Rozdovádění alkoholem jsme blbli v ulicích a vrátili se na naše oblíbené hřiště. Nakonec jsme si dojeli k Florianovi domů odložit věci (byl tak hodný, že nám půjčil svou jízdenku na MHD, která platí pro dva, a sám jel na kole - tak jako většina lidí v Normiberku, škoda, že to nepraktikujeme i v Praze!) a vyrazili jsme ještě do klasické německé Bier Garten, která už byla hodně mimo město, spíš taková malá zahrádkářská oblast na předměstí :) Couchsurfing znovu doporučuju, protože tahle místa bychom bez hostitele nenavštívily a navíc jsme se opravdu nasmáli, takže se už těším, že Flo dorazí někdy k nám do Prahy :)

Druhý den jsme se už ráno po osmé hodině rozloučily s Florianem a vyrazily znovu do města. Protože náš hostitel bydlel už téměř na předměstí, měl tam krásně klid. Znovu jsme obdivovaly, jak je všude čisto, všichni na sebe berou ohled, většina Němců ani nezamyká. Abychom si toho víc užily, rozhodly jsme se jít do centra pěšky (taky abychom ušetřily, žejo :D). Trvalo nám to asi hodinku a prošly jsme si díky tomu všechny části města a viděly jsme tak i něco jiného, než pro turisty připravené centrum. Po snídani jsme se vydaly relaxovat do prvního z větších norimberských parků. Protože jsme už měly všechno důležité prochozené, nemusely jsme nikam spěchat, a tak jsme až kolem poledne zašly znovu do centra, kde jsme si daly oběd, další zmrzku a naposledy jsme si prošly náměstí. Odtamtud jsme vyrazily do druhého parku. Po cestě jsme si nakoupily další chroupání na zpáteční cestu a pak už jsme se jen rozvalovaly v trávě. A nebyly jsme samy. Kolem nás bylo na trávě plno. Všichni si užívali léta a před sluníčkem se schovávali do stínu stromů. Ono se totiž nic jiného než lenošit v tom vedru dělat nedalo...

Po lenošení jsme už jen večer nasedly do autobusu a vyrazily zpět do Prahy. Cestu nám zpříjemnili dva mladí Američané, kteří jen s batohem (a litry alkoholu) cestují napříč Evropou. Ráda bych něco podobného zkusila taky, kdo se přidá? :))
Já jsem ještě v noci stihla přejet z Prahy do Jižních Čech, o těch ale zase příště...

Nevím, jak na vás Norimberk působil z mých fotek, nám se ale zalíbil. Já se tam určitě ráda vrátím, možná hned letos na vánoční trhy (protože mám 1 euro na záchody na hlavním nádraží, to se musí využít :D). Pokud tedy máte rádi města, ze kterých na vás dýchá historie na každém kroku, vyrazte právě sem. A nebojte se využít ani couchsurfing, jak totiž vidíte, nám se to opravdu vyplatilo :)

Kam se chystáte příště na výlet? Jezdíte rádi za hranice, nebo spíš navštěvujete místa v naší malé zemičce? :)
Hezký den
Míša

7 comments:

1. Super článek :) taky bych takhle vyrazila s kámoškou někam, nejradši do Drážďan na památky a nákupy :D zatím jsme tam byli maximálně na letišti..

Replies
    1. Ja v Drazdanech byla jen jednou, ale kdyz se ti bude chtit, treba v listopadu, pred Vanocema, muzem vyrazit na nakupy a na vanocni trhy :)

Delete
  2. What a great blog post my Dear !:) I really like all news from you :)
    Please help me with collaboration and clickHere <3

ReplyDelete
  3. Podle tvých fotek soudím, že bych se měla do Norimberku taky podívat.

4. já osobně mám Norimberk velmi ráda, takže jsem si při tvých fotografiích skvěle zavzpomínala!

5. úžasné fotky :)) stihli jste toho spoustu... paráda :))

ReplyDelete
  6. افضل شركات منطقة مكة المكرمة التي تقدم خدمات تنظيف وتعقيم المنازل تلك الشركة التي تقدم خدمات جيدة في تنظيف المنازل من الداخل ومن الخارج وهي افضل شركة تنظيف منازل بجدة التي تختص بأعمال التنظيف للمنازل الجديدة والمفروشة في مدينة جدة وقد تقوم تلك الشركات في جدة ايضا بتقديم خدمات غسيل المفروشات والكنب والسجاد تحت اسم ارخص شركة تنظيف كنب بجدة تقوم بتقديم تلك الخدمات بأسعار جيدة وخدمات مقبولة