Monday 14 September 2015

Uvědomujeme si krásu kolem nás?

Krásný upršený večer přeju :)
Sedím doma zabalená dekou, usrkávám mléko, zobu čokoládové sušenky, které jsem odpoledne upekla, a prohlížím si pár dní staré fotografie. Ty jsem pořídila při svých projížďkách na kole po okolních vesnicích, když jsem využívala posledních zřejmě opravdu teplých a slunečných dní. Když se na ně tak dívám, dochází mi, že mám kolem sebe plno krásných míst, což jsem si dlouhá léta neuvědomovala...
Když jsem po těchto místech chodila či jezdila téměř každý den, nevšímala jsem si, jak jsou krásná. Vždycky jsem na své blízké okolí nadávala, že je to placka, lesy jsou vykácené, dostatečně neupravené strouhy, a já nevím co ještě. Tohle jsem prohlašovala ještě víc potom, co jsem se na střední škole párkrát dostala za hranice té naší malé zemičky. Všechno cizí, co jsem do té doby neznala, mi připadalo hezčí, lepší, zajímavější. 



Samozřejmě si pořád nemyslím, že by se Česká republika v čistotě rovnala třeba Německu a stále nemáme dechberoucí Alpy ani moře, které mi tak učarovalo. Přesto jsem se v poslední době začala více rozhlížet kolem sebe a vážit si a obdivovat to, co mám kolem sebe a vídám to třeba každý den. A to ať už v Praze nebo u nás ve středních Čechách.

Proto vznikly tyhle (nekvalitní, focené mobilem) fotky, které zachycují místa, jež velmi dobře znám. Prostě jsem si na své vyjížďky na kole vzala mobil a pokaždé, když mne něco zaujalo, jsem se zastavila a ono místo vyfotila. A i když nejsem žádný profesionální fotograf, když si zpětně tyhle obrázky prohlížím, říkám si, jak jsou krásné.

Proto jsem v posledních dnech několikrát vytáhla své stařičké kolo, vyfotila úvodní (ale už rajčatovou) selfie a vyrazila objevovat. Mezi kopci jsem odpočívala focením, užívala si sluníčka a bylo mi prostě fajn :)

                                                       
Zkuste se někdy na místa kolem vás podívat s odstupem. Na instagramu možná stejně jako já vzdycháte nad spoustou fotek a říkáte si, že kolem vás tak krásné stavby nebo krajina nejsou, když se ale příště podíváte pozorněji, zjistíte, že to není pravda. Objevíte krásná zákoutí nebo rozlehlá pole. Uvědomíte si, že krása je všude kolem nás, nám jen trochu zevšedněla. 
























Jak to tedy máte vy? Také se vám většinou zdá ,,tráva za plotem zelenější", nebo už máte oči otevřené tak jako já a vidíte ta krásná místa všude kolem nás? Pokud ještě ne, doufám, že jsem vás inspirovala k tomu, abyste se občas v tom všem spěchu kolem sebe rozhlédli a ocenili to, co vidíte :)



4 comments:

  1. Krásné místo :). Taky si krásu okolí uvědomuji až poslední dobou, proto si užívám každý okamžik a snažím se koukat na tu krásu co nejčastěji :)
    Beautiful while

    ReplyDelete
  2. nádherné fotky, hneď by som vrátila leto späť :)
    https://clodyteenmummy.wordpress.com/

    ReplyDelete
  3. Hezký článek a musím jedině souhlasit. Často si to neuvědomujeme, protože jsme jednak rozmlsaní a zpohodlnělí tím vším moderním životem, a taky proto, že hektickej život ve městě tohle ani moc neumožňuje... Já si tyhle okamžiky vychutnávám, když na víkendy vyrážím mimo Prahu - a je to nejlepší relax, co může být .)

    ReplyDelete
  4. Úžasné fotky a pěkně napsané zamyšlení. Je pravda, že ani já v Čechách krásy přírody moc nevnímám, obzvlášť ne v okolí mého domova. Přitom když se nad tím člověk zamyslí, každé místo je něčím krásné a má nějakého svého "ducha".

    ReplyDelete