Sunday 24 May 2015

Moje inspirace: Veronika Wisiorková

Ahoj všichni :)
Rozhodla jsem se, že vám postupně představím lidi či věci, co mne motivují. Protože sama bloguji (toho jste si vůůůbec nevšimli! :)) a zajímám se o svět fitness, očekávejte hlavně osoby z těchto odvětví. Jako první jsem si vybrala mou asi nejoblíbenější blogerku a zároveň úspěšnou začínající bikini fitnessku, Verunku Wisiorkovou.

Zdroj



Verču už určitě spousta z vás zná. Jde o bikini fitnessku, kterou můžete najít ZDE na blogu, nebo také na její facebookové stránce. Verunka je neskutečně milý a pozitivní člověk, možná i proto jsem ji vydržela sledovat tak dlouho od chvíle, kdy si založila blog a sdílela svou hubnoucí cestu až po dnešek, kdy je známou závodnicí v kategorii bikini fitness. Na blogu ale najdete kromě článků o soutěžích i mnoho tipů na zdravá jídla či potraviny, reporty ze zajímavých akcí a hlavně Verčiny zajímavé ,,deníčky". Protože je právě ona mou dost možná největší inspirací, co se fitness týče, poprosila jsem ji DNES RÁNO o rozhovor a odpoledne už jsem měla odpovědi na všechny mé otázky v mailu, za což Verče ještě jednou děkuju, nečekala jsem, že si na mě udělá čas takhle rychle :) A na co jsem se jí zeptala? Zajímala jsem se jak o její fitness, tak o blogový život... No, podívejte se sami...

Zdroj


Ahoj Veru, Tvůj blog sleduji už opravdu dlouho a tak vím, že jsi v průběhu jeho psaní ušla dlouhou cestu od prvotního hubnutí až po první úspěchy v soutěžní kategorii bikini fitness. Jaký byl tvůj cíl, když ses na začátku do hubnutí pustila?

Ahoj, těší mě, že mám tak věrnou čtenářku :) Můj cíl byl jednoduchý shodit nějaké to přebytečné kilo, abych se sama sobě líbila.

Začátky ve fitku bývají těžké, jaké byly ty tvoje? Vzala sis na pomoc trenéra, nebo jsi cvičila sama či s kamarádkou?

Mé začátky byly za doprovodu krasavce. Nejdříve jsem si „chytře“ cvičila podle sebe, pak jsem cvičila s ním jeho trénink, což už mělo aspoň smysl. Občas jsem se zeptala na radu mého zkušenějšího kamaráda závodníka, aby mi pomohl s technikou. Pod odborným okem trenéra jsem cvičila poprvé až cca po roce a půl co jsem začala do fitka chodit.

Pamatuješ si, kdy se ti začaly líbit postavy fitnessek a kdy ses následně rozhodla, že se staneš jednou z nich? Co bylo tím zlomem, kdy sis definitivně řekla, že se pustíš do soutěžení?

Příjde mi, že jejich těla se mi líbí snad odjakživa. Ale doopravdy tomu tak není. Kdysi se mi líbila jen plochá bříška, měla jsem strach z velkých stehen. Můj pohled změnilo asi právě to, že jsem do fitka začala chodit a viděla jsem, že jediné co se díky cvičení s velkýma váhama stane je, že tělo začne dostávat lepší tvary. Tam někde byl ten zlom, kdy se mi fitnessky začaly líbit se vším všudy. Co se mého vlastního působní v této dráze týče, tam to bylo právě rychlou změnou těla pod vlivem tréninku a jídelníčku online trenéra. Když jsem viděla, co se může stát za tři měsíce (to byla doba po kterou jsem měla plán sestavený), chtěla jsem víc. Navíc jsem v té době přestala závodně tancovat (což jsem dělala přes deset let) a hledala jsem něco, kde bych se mohla předvést. Jsem ráda středem pozornosti, jsem soutěživá a ráda ze sebe udělám hezkou holku. Navíc můj dětský sen být modelka :D…když to všechno spojíš, je jasný, proč jsem vybrala bikiny ;)

Už nějakou dobu spolupracuješ se známým trenérem a guru přes jídelníčky, Honzou Cahou. Co tě vedlo k tomu, aby sis ke své soutěžní přípravě přizvala takovou kapacitu v oboru?

Jak říkáš, právě jeho znalosti. V dubnu 2014 jsem ho potkala poprvé na jeho semináři o výživě ve fitness ve Fitness institutu. Naprosto si mě svým přednesem a vědomostmi získal. Říkal spoustu věcí, které se rozcházely s tím, co jsem doposud dodržovala. Mého brouka v hlavě potvrdil o dva týdny později, kdy jsem jela na jeho další seminář. Když jsem odjížděla, už jsem si byla de facto jistá, že tomuhle člověku se chci svěřit. No a slovo dalo slovo a on mě stále utvrzuje v tom, že to byla ta nejlepší volba.

Co bys poradila holkám, které také sní o fitness soutěžích? Udělala jsi ty sama v začátcích přípravy nějakou chybu nebo něco, čeho by se měly ony raději vyvarovat?

Poradila bych jim hlavně, ať si nejdříve pečlivě vyberou člověka, který jim s přípravou pomůže. To je hrozně důležité, ať máte za sebou odborníka, který Vás nepožene do zbytečných extrémů. No a pak jen pevnou vůli a vytrvalost. Taky nezanedbat tu po soutěžní dobu, která je dost důležitá pro další pokračování.

Mnoho tvých fanoušků a čtenářů tě má rádo a sleduje také proto, že se netajíš svými ,,neúspěchy". Nebojíš se napsat článek o tom, že se ti něco nepovedlo tak, jak sis předsevzala. Stejně tak se nebojíš ukázat svou postavu i v mimo-soutěžním období. Myslíš si, že je důležité ukazovat světu i jiné stránky ze života fitnessky než jen ty šťastné okamžiky z pódia?

Ano. Myslím, že je to velmi důležité, protože tak jako všechno i fitness nemá jen tu růžovou stranu. Právě proto, že spousta lidí se prezentuje jen v tom růžovém světle, mate to pak „normální“ lidi, kteří nezávodí a kladou si proto cíle, které jsou absolutně mimo realitu. Jsem normální holka a proto se tak i prezentuju. Aby lidi, kteří mě sledují, věděli, že ta soutěžní forma je opravdu jen otázkou pár hodin a je pro tělo přirozené, zdravé a normální držet si trochu vyšší procento tuku přes rok. Fitness je součást mého života a tak je přirozené, že se věci občas nehýbou směrem, kterým bychom chtěli. Důležité je, nenechat se tím odradit a pokračovat dál :)

Máš nějaké vzory, fitnessky či obyčejné holky, které tě v oboru fitness inspirují?

Sleduju hromadu holek, které v tomhle odvětví působí. Moc se mi líbí slovenské holky Olivia Pohanková, Sabina Pleváková anebo Nikola Weiterová. Když půjdu trochu dál pak mezi mé oblíbené patří Michelle Lewine, India Paulino, Andreia Braizer, Paige Hataway, Bella Falconi, Christina Storm Fjare, Marrgret Gnarr…ježíš je jich tolik! :D Všechny jsou svým způsobem něčím zajímavé a krásné. Ale nechci být ani jako jedna z nich. Chtěla bych být nejlepší verze sebe sama.

Jsi velmi pozitivní člověk, a tak tvoje příspěvky většinou pozitivně také působí. Přišla však někdy chvíle, kdy jsi chtěla s přípravou na soutěže skončit, třeba v období před-soutěžní diety? Co tě motivuje, abys pokračovala?

Ano to jsem :) Skončit s přípravou jsem nikdy nechtěla. I když je to někdy těžké, vždycky vím, proč to dělám. Říkám si vybrala jsem si to, věděla jsem, že to bude těžké, tak jedu dál. Vidina toho cíle mě tahá každé ráno z postele :) Proto taky bylo docela těžké samu sebe přesvědčit, že je čas přípravu na jaro ukončit. Nemám ve zvyku něco vzdávat. Proto jsem se hned zaměřila na podzimní sezónu, abych měla nový cíl, ke kterému budu směřovat.

Teď bych rozhovor ráda stočila k tvému blogu, díky kterému jsem tě já osobně začala sledovat. Kdy a proč sis blog založila? Měla jsi nějaké cíle, kterých si chtěla v blogování dosáhnout, nebo jsi prostě jen blogovala pro radost?

Blog jsem zakládala ve chvíli, kdy jsem měla po bakalářských státnicích, nemusela jsem se učit a měla jsem najednou nějak moc času :D Protože jsem se věnovala zdravé stravě a hubnutí celkově a chybělo mi na internetu místo jako by byl můj blog, kde se budou holky dělit o své zkušenosti, tipy na potraviny apod. napadlo mě něco takového vytvořit. Jen tak pro radost a pro to, že by to mohlo někomu pomoct.

Otevřelo ti blogování nějaké možnosti, ke kterým bys jinak měla přístup jen těžko? Pomohl ti blog nějak v tvé fitness kariéře?

Myslím si, že svým způsobem určitě. Ať už jsou to nové spolupráce, poznávání lidí s podobným zápalem anebo akce pořádané pro bloggery. Díky blogu znám pár dalších skvělých bloggerek, se kterýma jsem v kontaktu. Určitě taky díky němu mám takovou čtenářskou základnu, jakou mám, jsem pak pro případné spolupráce zajímavější. Takže určitě ano.

Stává se ti, že by tě lidé díky tvému blogu či facebookové stránce poznávali na ulici? A přišla někdy chvíle, kdy sis říkala, že by možná bylo lepší se zveřejňováním příspěvků přestat, protože ti to (či někdo) narušovalo soukromí?

Už se mi párkrát stalo, že v obchodě nebo na ulici mě zastavilo pár cizích slečen, s tím, že mě sledují a chtěli mi popřát všechno dobré. Musím říct, že si na to teprve zvykám, ale je to hrozně milé a strašně to potěší. Párkrát mě taky holky zastavily pro fotku, dokonce i pár kluků, no je to super. Nejvíce mě to ale těšilo, když jsem byla na závodech. Chodila za mnou spousta čtenářů, aby mi popřáli hodně štěstí, vyjádřili podporu a taky díky nim pak byly ty závody naprosto skvělým zážitkem.  Co se týče toho soukromí, tak je docela zvláštní, že mé okolí, i to co už neznám o mě hodně ví. Občas se mi stane, že se chci o něco podělit s kamarádkou a ona mi na to řekne, jo to jsem u tebe četla :D Ale jinak jsem nikdy nechtěla přestat. Zpětná pozitivní vazba je skvělá.

Baví tě stále blogování? Máš nějaké cíle, kterých bys chtěla v blogováni dosáhnout, či nějakou vytyčenou cestu, které se chceš držet?

Blogování mě moc baví, i když nemám vždycky tolik času na psaní, jak bych chtěla. Cíle ani plány nemám. Jen aby mé články byly přínosem pro někoho dalšího a aby se dobře a pořád četly. Nemám moc ve zvyku plánovat dalekou budoucnost. Uvidím, jaké cesty mi život přichystá a po které se vydám :)

Dovedla sis na začátku své (blogové i fitness) cesty představit, že budeš inspirovat tolik lidí? Jaký je to pocit? Cítila jsi někdy díky tomu i tlak?

I když jsem na začátku hrozně chtěla, abych měla pár čtenářů a byla jsem šťastná za každého nového, nikdy mě nenapadlo, že jich bude tolik. Na facebooku už to ani nestíhám sledovat, jak to přibývá, vždyť už jich tam je přes 7000! Neskutečné číslo. Hrozně mě to těší a motivuje a jak říkáš, občas cítím vůči nim i zodpovědnost. Občas přemýšlím, co můžu publikovat a co ne, aby se toho někdo třeba nedržel. Stejně jako dokázat že z normální holky může být bikinka a motivovat tak ty ostatní vnímám jako velkou zodpovědnost. Abych někoho nezklamala…To bych nechtěla.

A Veru, prozradíš nám, jaké máš plány? Ať už ty soutěžní, blogerské či jakékoli jiné? Na co se tak může bikini fitnesska těšit :)?

Můj nejbližší cíl je konečně uzavřít magisterské studium a udělat státnice. Zatím se mi do učení moc nechce, tak snad to zvládnu :D Moc se těším na plánovaný seminář s Honzou Cahou, který mě pozval do Fitness institutu jako hosta v srpnu. No a pak na podzimní sezónu, na kterou jsem natěšená více jako na oblíbené Vánoce ;) Užívat si rodiny, přátel a krasavce. Plánuji si pár projektů, se svými klienty, samostatně s novými spolupracemi, ale to si zatím nechám pro sebe :)

Chtěla bys svým i mým čtenářům něco vzkázat? Jinak ti moc děkuji za rozhovor. Zůstaň taková, jaká jsi, proto tě máme rádi. A hlavně ať máš i nadále důvod být tak pozitivní a usměvavá :) Přeju hodně štěstí s tvými dalšími cíli!

I když každý den není skvělý, určitě se na něm něco malého skvělého najde. Užívejte si život a neztrácejte energii negativními maličkostmi. Jděte za svými sny a nikdy se nevzdávejte, děláte to přeci pro sebe :) Moc děkuji svým čtenářům za krásnou podporu a tobě za rozhovor a přeji ti vše dobré a hromadu spokojených čtenářů.

Verunce bych chtěla tímto ještě jednou poděkovat za rozhovor a vám za to, že jste si ho přečetli. Je mi jasné, že kdo doteď o Verče nevěděl, běží se podívat na její blog či facebook, protože už z odpovědí si člověk všimne, že jde o fitnessku a blogerku, která to má v hlavě srovnané, je milá a jak podle fotek zjistíte, i krásná a věčně usměvavá :)

9 comments:

  1. Tak to je moc pěkná inspirace a krásně napsáno :)
    PS: Moc ráda bych tě pozvala na sůj blog, kde právě probíhá GIVEAWAY!:)
    http://www.lovies47.cz/2015/04/giveaway-03.html

    ReplyDelete
  2. Je super ísť si za svojim snom ale zase to netreba preháňať… z tohto rozhovoru súdim že slečna má až príliš veľké sebavedomie na to, že v tomto športe ešte nič nedokázala… Denisa.

    ReplyDelete
  3. Verču taky sleduju od začátku a je to jedna z mých nejoblíbenějších českých blogerek a taky jedna z mála, které v tom bikinaření opravdu věřím, protože ona zkrátka ví, co chce. Obdivuju, jak dokáže přijímat kritiku, brát věci s nadhledem a jít si za svým (kéžbych toho byla schopná já :D). Super rozhovor, díky! :)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete