Friday 4 July 2014

Tabata workout!

Zdravím všechny :))
Jak se máte? Konečně už všichni prázdninově? :) Já stále nestíhám! Pořád jsem pendlovala mezi Prahou a domovem, ale teď hodlám být chvíli doma, i když to taky nebude tak úplně pravda.
V pondělí jsem byla konečně na koncertu Thirty Seconds To Mars a jsem nadšená! Achjo, proč na ně nemůžu chodit každý týden (oni se prostě neomrzí, takže je už několik měsíců denně alespoň poslouchám). Co vy? Byl někdo z vás? Líbilo se? :))

No ale abych přešla k jádru tohoto článku... V posledních dnech mě Jillian ani jiná videa s workouty třeba na youtube moc nebaví, takže jsem si stáhla do iPadu několik timerů (všechny jsou stejné, ale proč jich nemít víc žejo :)). Nejlepší a nejjednodušší na ovládání a pro cvičení tabaty je (překvapivě) nejlepší aplikace Tabata Free. A co že to ta tabata vlastně je? Na internetu a u ostatních fitness blogerek (né že bych se já mezi jednu z nich chtěla řadit) najdete hned několik článků o tomto cvičení, já si ale ze všech (užitečných) informací vybírám pouze dvě: délka cvičení a princip. Tabata trvá pouhé 4 minuty! Zdá se vám to málo? Věřte, že to může být dlouhá doba, pokud opravdu dodržíte podmínku, že pojedete na maximum. Na to, abyste předvedli své maximum máte vždy 20 sekund, dalších 10 minut můžete sbírat dech nebo rychle protahovat bolavé svaly.

Já si pro dnešek sestavila workout z několika tabat. Zatím jsem je viděla hlavně v kombinaci s kardio cviky a většinou jen jeden cvik na celé 4 minuty. Já se ale do formy teď spíš dostávám a tak jsem si do každé tabaty dala cviky 2, aby to bylo různorodé a já procvičila celé tělo.
Workout je určen všem, hlavně ale začátečníci se nemusí bát, že by ho nezvládli. Je sestaven z jednoduchých cviků a i když pojedete naplno, je zvládnutelný.

  •  Potřebujete pouze podložku a činky (já používala tříkilovky).
  • Cviky střídejte, výjde to tak, že v průběhu každého okruhu - tabaty - odcvičíte za ty 4 minuty 4x jeden a 4x druhý cvik.
  • Tabat - okruhů bude celkem 8, tedy si zacvičíte něco málo přes půl hodiny (což mi v tomhle vedru celkem stačilo).
  • První okruh bude kardio na zahřátí, poslední stejně tak, tentokrát ať se nakonec ještě trošku zapotíte.


1. okruh
Skaters
+
Fast Feet

2. okruh
Push Ups (já jsem zatím ráda za ty na kolenou :))
+
Plank

3. okruh
Superman
+
Tricep Kickbacks with Dumbbells

4. okruh
Bicycle crunches
+
Crunches

5. okruh
V-Sit
+
Russian Twist with Dumbbell

6. okruh
Dumbbell Lunge - na každou nohu výdrž 2x 20 vteřin (celkem 4 kola)
+
Deadlift with Dumbbells

7. okruh
Forward Lunges with Dumbbells
+
Squats with Dumbbells

8. okruh
Jumping Jacks
+
No Rope Jump Rope

A to je vše! :)) Takový jednoduchý trénink, který zvládne každý z vás doma :))
Dejte vědět, jestli ho vyzkoušíte a alespoň trošku se zapotíte :)))
Mějte se krásně a užívejte slunné dny!

No comments:

Post a Comment