Tuesday 22 August 2017

Švédské vzpomínky s fotoknihou od Saal Digital

Už je to víc jak rok, co jsem se vrátila ze Švédska. Strávila jsem tam úžasný semestr, na který budu do konce života vzpomínat. S úsměvem a se slzami v očích. Dlouho jsem přemýšlela, jak bych si tuhle svou část života nejlíp připomínala, až jsem narazila na fotoknihu od Saal Digital...



Dost možná jste na ni narazili taky, protože se firma Saal Digital rozhodla dát slevový kupon za recenzi fotografům a blogerům. Podobných masových akcí se většinou neúčastním, tahle se mi ale trefila do noty. Dlouho jsem po něčem podobném pokukovala, protože jsem si chtěla nějak hezky uchovat vzpomínky na Erasmus. A tak jsem neváhala a fotoknihu si vytvořila. 


Tvorba fotoknihy
Pokud si u firmy Saal Digital chcete objednat vlastní fotoknihu, budete ji vytvářet v programu, který si na stránkách firmy stáhnete. Nemusíte se bát, program je velmi jednoduchý a pracuje se s ním opravdu snadno (když jsem to zvládla já, zvládne to každý :)). V tomto programu probíhá celý proces tvorby fotoknihy - od výběru formátu, počtu stran a materiálu, přes vkládání fotek, až po samotnou objednávku. 

Já jsem si vybrala knihu ve formátů 28 x 19 centimetrů v pevné vazbě s 26 lesklými stranami. Je to jedna z nejjednodušších knih, které v nabídce Saal Digital najdete. Pokud byste chtěli něco jiného, určitě si vyberete, možností je spousta. Ceny jsou přehledně uvedené u jednotlivých variant, při každém kliknutí vidíte, jak se cena mění, i proto se s nimi nebudu vypisovat tady.

Chtěla jsem opravdu jednoduchou knihu, kterou by vyplňovaly pouze vzpomínky. I proto jsem se rozhodla jednu celou stranu zaplnit pokaždé jen jednou vzpomínkou, fotkou. Tahle volba je trochu riskantní, protože od sebe fotky nic neodděluje, já jsem ale pro tentokrát okraj nechtěla. Viděla jsem ale spoustu nádherných fotoknih, kde si lidé s obsahem opravdu vyhráli a na jedné straně měli fotek hned několik! 

Na knihu jsem se vážně těšila, ale bála jsem se, že bude dlouho trvat, než se mi dostane do ruky. Nakonec jsem ale byla mile překvapená, protože jsem knihu objednala o víkendu a ve středu už jsem ji měla doma :) Můžete ji tedy využít i jako dárek (téměř) na poslední chvíli!

Kromě rychlého dodání mě pak překvapila i kvalita, ta byla totiž opravdu vysoká. Samozřejmě si musíte pohlídat, abyste do knihy dali jen kvalitní a ostré fotky, ale samotný tisk dělá taky hodně. V mojí fotoknize jsou fotky opravdu krásné a barvy zůstaly takové, jaké byly na fotkách v počítači. Opravdu jsem byla nadšená, když jsem knížku vytáhla z balíčku. Hned jsem si říkala, že to s těma mejma fotkama není tak hrozný :)) Velmi oceňuji taky pevnou vazbu, která je opravdu kvalitní. Neláme se, ale zároveň se snadno otevírá a nedeformuje fotky.

Abych to tedy všechno shrnula, fotokniha je opravdu krásná, kvalitní, desky jsou pevné ale zároveň se nelámou. S výsledným prodiktem jsem tedy vážně spokojená a už přemýšlím, jakou další fotoknihu bych mohla vytvořit... :)

Moje švédská kniha - Sverige 2016
Jak už jsem výše zmínila, moje kniha je sada vzpomínek. Fotky od sebe nic neodděluje, jde o jednolitý příběh. Ten jsem se snažila vystavět tak, aby k sobě jednotlivé fotky ladily buď časově nebo obsahově. I proto bych vás teď chtěla celou fotoknihou, respektive celým příběhem provést. 

PS: vy, kteří jste mě sledovali už v době, kdy jsem byla na Erasmu, tyhle fotky už možná znáte, přece jen jsem některé už zveřejnila tady nebo na sociálních sítích (hlavně můj instagram jich je plný:)).


Sverige 2016. Jak jinak taky knihu plnou švédskejch fotek pojmenovat :) Na obálku jsme si dala fotku univerzity v Göteborgu, kterou jsem pořídila při první procházce městem. Po návratu domů jsem zjistila, že to je taky jediná fotka univerzity, kterou mám :)

První dvoustránka patří zasněženému Göteborgu. Den po příjezdu nás (a nejen nás, podle kola vidíte, že i Švédy) zaskočila pořádná sněhová nadílka. Prý takovou v Göteborgu neměli víc jak dvacet let!
PS: to modro-žluté je švédská vlajka, na kterou jsme si na konci pobytu s kamarádama napsali vzkazy :) 

Göteborská radnice a bílej baráček v přístavu. Tyhle dvě stavby pro mě Göteborg charakterizujou a při další návštěvě se hned na obě pojedu podívat :)
PS: černé desky jsme od univerzity dostali hned při příjezdu.

Nalevo vidíte, že je Göteborg přístavní město. Na fotce napravo pak najdete zakotvenou vikingskou loď (dnes už muzeum) a budovu, které se přezdívá rtěnka. 
PS: Jednoduchá mapka göteborgského MHD (mých oblíbených modro-bílých tramvají).

I když se fotokniha jmenuje Sverige (= Švédsko), mám v ní i pár fotek z Kodaně, kam jsme s kamarádama podnikli třídenní výlet. Byla zima, fičelo, ale Kodaň nás i tak okouzlila.
PS: nejvíc jsme se ale zamilovali do Street Food Marketu, kde maj výýýborný jídlo. Třeba tenhle kachní burger!

Ještě jedna fotka z Kodaně (slavný Nyhavn) a druhá fotka je z kopečku nad Jönköpingem a jezerem Vättern (jedno z těch dvou obrovských švédských jezer).
PS: jediná kniha, kterou jsem za pobyt ve Švédsku zrecenzovala byla kniha Trest a smrt od Matse Olssona, která se odehrává právě ve Švédsku, často i v Göteborgu. Brzo po ní znovu sáhnu, abych si připomněla jména ulic a míst :) 

Ostrůvky kolem Göteborgu jsou oázou klidu a krásy. Dokázala bych tam i bydlet, kdyby jen existoval teleport. Na většině se nesmí jezdit auty, takže jsou tam jen kola a malé čtyřkolky. Jestli někdy budete v Göteborgu (nebo Stockholmu, protože tam je archipelago hodně podobný), tohle nesmíte vynechat (lodě tam jezdí v rámci i v ceně MHD).
PS: dejte mi vědět, pokud se do Göteborgu chystáte, klidně vám vyfotím průvodce a poradím, kam zajít :)

Být Erasmákem ve Švédsku je krásný. Máte spoustu času, takže si třeba při čekání na loď zahrajete pinčes (ten my hráli každej den), nebo trávíte večery v přístavu pozorováním západů slunce (večery a noci, protože i v Göteborgu slunce v létě zapadá hodně pozdě).
PS: tuhle příručku studenta v Göteborgu jsem si prvně přečetla až teď při psaní tohoto článku :))

Göteborg je nádhernej, ale kdybych hned první večer nepotkala ty správný lidi, se kterejma jsem následně trávila každej celej den (vážně jsem zjistila, že jsem nezústala doma jedinej den, a to ani když jsem byla nemocná :)), nebylo by to ono.
PS: a pak vám o Vánocích chodí vtipná přání od kamarádů z Belgie nebo třeba z Japonska, kde Vánoce ani neslaví :)

Švédský Stonehenge. Jméno Ales Stenar si zapamatujte a jeďte se tam podívat. O tomhle magickým místu, kde jsme úplně sami jen se stádem ovcí pozorovali na pobřeží západ slunce, jsem psala samostatnej článek

Tyhle fotky nepatří k nejkrásnějším, ale ve fotoknize být musely. Na fotce v levo je zachycen brzký východ slunce (okolo půl 4) z mého pokoje na koleji (pod slovem kolej si ve Švédsku představte trochu jinej luxus než u nás). Měla jsem okna na východ, takže mě brzký švédský sluníčko vždycky tahalo z postele :) A na druhé je Haga, to je nejvíc kůůůl a hipsterská část Göteborgu, tu nesmíte vynechat. My tam chodili na kafe pořád :)
PS: dopis s mou švédskou adresou :))

Skandinávie a její barevný baráčky. Tyhle jsou konkrétně z přístavního městečka úplně na jihu, z Ystadu. A na druhé fotce jsem se ségrou, která mě přijela navštívit a užila si s náma (snad) skvělej roadtrip po středním Švédsku, Tady jsme zrovna na vikingskejch pohřebištích.
PS: do Göteborgu to je nejlevnější přes Brusel, i tak jsou to ale pálky ;)

Fotka vlevlo zachycuje celou naši švédskou holčičí partu (kluci si fotili svou fotku :)) při západu slunce nad Vänernem (to druhý velký jezero). Zrovna jsme spěchali se ubytovat, když jsme uviděli tuhle nádheru. Check-in musel počkat :) No a fotka vpravo vznikla, aniž bych o ní věděla. Vänern je sice nádhernej, ale když vás někdo štve... :) 

Fotka vlevo je od našeho oblíbenýho jezera poblíž Göteborgu, kam jsme se často chodili koupat. Tentokrát jsme tam přenocovali a fotku blejskli ráno při východu slunce (ráno = ve 4 :)). Napravo pak vidíte mě a pár mejch opilejch kamarádů při festivalu, kterej jsme pořádali v kampusu našich kolejí. LOL byla moje hláška celejch 6 měsíců :)
PS: šikovná mapka od univerzity, kde jsou vyznačeny jak budovy, tak třeba nejbližší obchody a koleje. Má něco podobnýho třeba UK v Praze?

Na zadrní stranu obálky jsem pak lípla poslední východ slunce, kterej jsem ve švédsku viděla. Možná jsem tam měla hodit západ, ale... Já se tam zas na nějakej radši zajedu podívat :) A teď už si jdu po stopadesáté přečíst ty krásný vzkazy na vlajce, co mi tam kamarádi nechali... 


Děkuju, že jste si se mnou takhle hezky zavzpomínali :)

A děkuju Saal Digital za fotoknihu, je překrásná, kvalitní a plná vzpomínek, kterejma teď denně několikrát listuju :) 

3 comments:

  1. Fotokniha je nádherná ♥ je to fakt super investování, hlavně jsou hezky vzpomínky pohromadě ♥
    Petra | www.mygoldenmind.blogspot.cz

    ReplyDelete
  2. Na Švédsko mám krásné vzpomínky. Teda přímo na Švédsko. Byli jsme tam s přítelem měsíc, krásná dovolená spojená se stáží ve Stockholmu a Malmo. Super lidi, přesah do dobročinných akcí. Pořádali jsme i eventy. Horší byl příjezd do republiky, kde jsme zjistili, že máme vybraný byt. :// Naštěstí jsme měli hodně věcí s sebou a peníze v cashi nevedeme. Ale i tak to bylo hodně nepříjemné. Hlavně nikdo ze sousedů vůbec nic nepoznal... -_- To mě překvapuje nejvíc. Od té doby máme v bytě zabezpečení proti krádeži a tichý alarm, který pípne na oba naše telefony a zároveň na bezpečnostní složky.

    ReplyDelete