Sunday 24 July 2016

Camera: experience pooper?

Minulý měsíc jsem strávila tři týdny cestováním se svými přáteli. Když jsem se na cestu balila, rozhodla jsem se kvůli nedostatku nechat foťák doma. Udělala jsem to pouze s těžkým srdcem, ale zpětně to hodnotím jako to nejlepší rozhodnutí, protože jsem tak byla přítomna v každém okamžiku...
English below...



Zrcadlovku mám od Vánoc, přála jsem si jí spoustu let a před odjezdem do Švédska jsem se prostě rozhodla, že lepší čas na její koupi už nebude. Měla jsem pravdu.
Fotek ze Švédska a cestování po něm mám spoustu. Žádné fotky nelituji, spousta z nich udělala radost nejen mně ale i mým přátelům, na druhou stranu si ale zpětně uvědomuji, kolik času jsem za fotoaparátem strávila, kolikrát jsem dobíhala ostatní, protože jsem nutně potřebovala něco vyfotit a kolikrát jsem si nadávala, že nemám čas pořádně se zapojit do hovoru, protože jsem byla věčně někde pozadu. Možná je to jenom tím, že jsem v tomhle extrém a když už mám foťák v ruce, chci vyfotit všechno, ze všech úhlů a co nejlépe.
A tomu jsem se při našem společném cestování vyhnula. Nemusela jsem pořád odbíhat fotit, prostě jsem jen párkrát vytáhla mobil, abych si udělala pár fotek na památku, a jinak jsem si užívala výlety a dovolenou. Navíc jsem se o foťák nemusela starat a bát, když jsme přespávali v hostelech, nebo chodili v davech velkých měst. Ano, občas se mi po foťáku zastesklo, třeba u nádherných Plitvických jezer, nebo při pozorování každodenních dech beroucích západů slunce. Nakonec jsem ale ráda, že jsem s sebou foťák neměla, protože jsem si užila poslední dny se svými mezinárodními přáteli!
Máte to někdo podobně? Nechci tu na foťák jen nadávat, protože fotím opravdu ráda. Jen je ten můj zápal pro focení někdy zřejmě až extrémní a já si pak neužívám to ostatní, co by člověk na dovolené a s přáteli měl... Jaké to dilema :)
Pár fotek ale z našeho cestování mám, a tak se na ně příště těšte spolu s popisem našeho třítýdenního dobrodružství :)
Krásné léto přeji!

I spent three weeks of June with my friends traveling around Europe. When I was packing my backpack before leaving I had to make tough decision that I'm going to leave my camera at home. I was really sad about it but when I look back I have to admit that it was the best decision I could have made because thanks to it I could enjoy every moment...
I bought a new camera as my very own Christmas present because I wanted to do it for so many years and I knew that there won't be better time than before leaving for one semester in Sweden. And I was right. I have so many good pictures from Sweden and traveling around Sweden. I don't regret any of them even though now when I look back I realise that I spent a lot of time behind my friends, catching up on them and not really talking to them just because I was taking pictures all the time. I know it's my fault that I always want to take picture of everything, from many angles and I simply want to capture it the best way possible. 
And that's what I avoided during our travels. I didn't have to run to catch up on my friends, when I saw something really nice and I wanted to capture the moment I just took a picture with my phone. And what's more, I didn't have to keep an eye on it while speeling in hostels or walking in crowds. But except that I simply enjoyed our holiday and the time that I got to spend with my friends. Yes, there were times when I wished I took my camera with me, specially when visiting beautiful Plitvice Lakes in Croatia or while watching amazing sunsets. But overall I was really happy that I didn't bring the camera with me because I enjoyed the last moments I had with my exchange friends!
Is there anyone who struggles just like I do? I don't want to speak only badly about my camera because I really like it. I guess it's just my extreme approach to taking pictures which almost protects me from enjoying those moments that I should enjoy... What a dilemma :)
But I have some pictures from our travels around Europe anyway so that's what the next post is going to be about! :)
Enjoy your summer!


1 comment:

  1. Já nevozím foťák nikam, kde to není pro něj úplně bezpečné, třeba festivaly a obecně místa, kde se spí pod stanem například. K tomu mám svůj malý kompakt do kapsy, právě na fotky na památku (my rozbíječi mobilů bohužel kupujeme levné telefony, které mají mizerný foťák). Ale jinak by mě to asi mrzelo, i když někdy v důsledku toho ty fotky ani nejsou takový, jako bych ráda, právě proto, že nechci pořád zaostávat a tak. Je to dilema! :D

    ReplyDelete