Sunday 8 October 2017

Humbook | Den plný knih, přátel, zážitků ale i splněnejch snů

Díky Humbooku, festivalu young adult literatury, jsem toho zažila spoustu. Rovnou říkám DÍKY!

Fotka vypůjčena z facebooku Humbooku

Vezmeme to ale hezky po pořádku... 

První ročník Humbooku se konal před rokem a já se přiznám, že jsem to vůbec nepostřehla. Letos na jaře jsem se ale o něm naprostou náhodou dozvěděla a byla jsem vděčná blogerům a youtuberům za jejich reporty, díky kterým jsem se přihlásila do konkurzu na ambasadory tohohle pro mě fakt zajímavýho projektu. A jedním jsem se nakonec stala!

Jako ambasador jsem se mohla nahlédnout pod pokličku příprav festivalu a pomoct s nimi. My, ambasadoři, jsme ale měli na starosti hlavně propagaci. Jako první jsme věděli, jací hosté přijedou a co se všechno bude dít. A tohle jsme pouštěli do světa. Někdy v průběhu léta, jsem ale zaznamenala několik příspěvků, které byly vesměs stejné. Nepůjdu na Humbook, protože o tom teď každý mluví. Klasika. Bála jsem se, jestli lidem už naše články nepřerůstají přes hlavu. Očividně jsme ale ostatní asi nalákali, protože vyprodáno bylo už 3 týdny před festivalem! 

Jak jsem se ale celé jaro a léto na 7. října těšila, tak se to v září celé otočilo. Z článku o tom, jak vypadalo moje září, víte, že jsem se nezastavila. Život se mi obrátil naruby a já najednou na Humbook úplně zapomněla. Ještě to umocnil fakt, že mi začal Digisemestr, což znamená, že mě do Vánoc čekaj jenom studijní soboty. Chvíli jsem přemýšlela, že bych na Humbook vůbec nešla, to mi ale nakonec moje ambasadorské povinnosti nedovolily a já už můžu dneska, den po festivalu, říct, že jsem ráda, že mi to Olga připomněla. 

I když jsem se tedy rozhodla, že dám přednost Humbooku a přijdu u celodenní školení o PPCčkách, pořád jsem se na festival nějak netěšila. To nadšení opadlo. Znovu ho probudila až Joelle Charbonneau, kterou jsme s ostatními ambasadory potkali už v pátek v předvečer festivalu. Milá, vtipná a upovídaná autorka mi připomněla, proč vlastně ráda čtu. Zároveň mě svým nadšením nakazili i ostatní natěšení ambasadoři.
Zdroj Humbook

V sobotu ráno už jsem se tedy s úsměvem vezla v přeplněný tramvaji (sama to nechápu) a ještě širší úsměv se mi na tváři objevil, když jsem vystoupila na zastávce u MeetFactory a pozorovala, ostatní návštěvníky, jak se natěšeně hrnou ke vstupu. Čtení je teď IN a jsem ráda, že baví i mladé lidi a děti.

V MeetFactory jsem byla prvně a musím říct, že mě ty prostory fakt baví! Pro letošní počet návštěvníků byly ideální, příště snad jen musí organizátoři počítat s větším zájmem o stánek s knihami. Hlavně mě ale bavil letošní program! Zahraniční autorky, jako jsou Jenny Han, Joelle Charbonneau nebo Anita Grace Howard, člověk jinde jen tak nepotká. Musím pochválit výborného tlumočníka a moderátorku, oba celý den perfektně zvládli. Zároveň mě potěšilo, že se besed se zahraničními autorkami účastnili i překladatelé jejich knih. Já jsem si ale ráda poslechla i Martina Bečana, protože se mi jeho prvotina Kaziměsti fakt líbila. Hodně mě zajímal ale i doprovodný program - přednášky o překladatelských oříšcích, o tom jak se tvoří kniha či video workshop pod vedenim Markéty ze Světa podle Marillee byly zajímavé a poučné.

Sama jsem ale na Humbooku zažila takové dva malé milníky, možná by se dalo říct splněné sny. Poprvé jsem byla součástí besedy nikoli jako divák, ale jako odpovídající. Bála jsem se, že na besedu o blogování nikdo nepřijde, protože se kryla s hlavní hvězdou Joelle Charbonneau, naštěstí nás ale někdo přece jen poslouchal. Za to vám děkuju. Hlavně těm, kteří se na mě občas povzbudivě usmáli :) Snad jsme někoho s holkama inspirovaly. Blogerů není nikdy dost!



Taky jsem si ale prožila svých dvacet sekund slávy. Bloguju už docela dlouho, že se ale v Událostech z kultury na ČT art objeví část mého videa, teprve druhého videa, které jsem kdy natočila, to jsem jako začínající ,,youtuberka" nečekala. Možná to není perfektní, ale svou premiéru v televizi jsem si už prožila, teď to snad bude jen lepší a lepší. Na můj pidirozhovor se můžete podívat v archivu České televize - Události v kultuře (třetí reportáž, 3:45).


Nakonec byl tedy Humbook skvělej. Ve volných chvilkách jsem se zdravila s dlouholetými kamarády, které většinou potkávám jen na podobných knižních akcích, nebo jsem poznávala nové. Pár z vás mě taky odchytlo, za což vám děkuju. Slavná být nepotřebuju, ale je fajn vidět, že ty moje články někdo čte a videa sleduje. Hned mám pak větší chuť pokračovat :)



Takže konečný verdikt? Humbookfest 2017 byl skvělý! Organizátoři určitě vědí, že to mělo nějaké mouchy, ale celkový dojem je pozitivní. To nejdůležitější - přívest mladé lidi ke čtení a udržet je u toho - se jednoznačně povedlo! A za to patří ALBATROS MEDIA velký dík! 

A já už si můžu v klidu prohlídnout ambasadorskej balíček :)

33 comments:

  1. Knížky jsou nezaměnitelné, patří k životu ♥

    FIT MADDIE

    ReplyDelete
  2. Humbook byl super, jen mě mrzelo právě málo prodejních míst. Když jsem viděla tu šílenou frontu, nakupování jsem vzdala a spokojila se jen s knihou z VIP balíčku, která je nádherná a já se nemůžu dočkat až si ji přečtu :)

    ReplyDelete
  3. Taky mě nakonec docela mrzí, že jsem nešla, když jsem viděla, co všechno bylo v programu a kolik známejch tváří tu bylo :)
    Sarushef blog

    ReplyDelete
  4. I mě docela mrzí, že jsem nešla :) Ale snad příště :) Zážitek to musel být skvělý :)
    https://vita-brunettes.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. منطقة المدينة المنورة تجدنا نمتلك افضل شركات نقل الاثاث مع الفك والتركيب وكذلك في ينبع وينبع البحر مثال عن تلك الشركات
    شركه نقل عفش بالمدينه المنوره
    شركه نقل عفش بينبع
    وفي المنطقة الوسطي نقدم خدمات نقل العفش مع الفك والتركيب والتغليف ويتم النقل في سيارات مجهزة ومؤمنة لتحميل العفش وتفادي التلفيات في الرياض والقصيم والخرج مثل
    - شركات نقل عفش بالرياض
    - شركات نقل عفش بالقصيم
    - شركات نقل عفش بالخرج
    ايضا في المنطقة الشرقية نمتلك مجموعة فروع خاصة بنقل العفش في كلا من الرياض والدمام والخبر والقطيف والجبيل والاحساء والظهران مثل
    شركة نقل اثاث بالدمام
    شركة نقل اثاث بالخبر

    ReplyDelete