Wednesday 4 October 2017

BECAUSE OF FASHION | Konečně česká verze, ale důležitý je se z tý knihy neposrat.

Od nakladatelství Kniha ZLIN jsem dostala na recenzi knihu. O módě. Já!




Ti z vás, kteří mě znají, ví, že nejsem žádná fashion bloggerka. Módu mám ráda, ale můj život se kolem ní určitě netočí. Přesto mě zajímalo, jak může taková kniha o českém street stylu vypadat. Možná si říkáte, že na to, abyste se dozvěděli něco o stylu z českých ulic nepotřebujete knihu, stačí se rozhlédnout. To je možná pravda, tato kniha je ale zajímavá tím, že mapuje outfity lidí, jejichž styl autor sám nějakým způsobem uznává. Máme tu tedy určité síto... 


Jakub Feranec, autor knihy, je člověk, který se v módním prostředí pohybuje už dlouho. Denně se setkává s lidmi, jejichž styl ho nějak oslovuje. Začalo to tím, že od těchto lidí sbíral věty, které se nějak pojily s módou. Knížka je pak spojením těchto vět a fotek oněch lidí. Outfitů a názorů v knize najdete hodně a je jasné, že se vám všechny nebudou líbit a nebudete se vším souhlasit. To je ale na knize to krásné. Každý si tam najde to své... 

Kniha Because of Fashion začíná rozhovorem s Michalem Vaníčkem, historikem umění a kritikem a teoretikem módy. Tento rozhovor je podle mě hezkým a chytrým úvodem, který vás o módě, umění a světě kolem nás donutí přemýšlet. Zároveň budete po jeho přečtení otevřenější tomu, co na dalších stránkách uvidíte.

Pokud si myslíte, že máte knížku plnou fotek za pár minut prohlídnutou, budete možná překvapeni. Alespoň já jsem byla. U každého outfitu a citátu jsem se totiž zastavila a přemýšlela, proč si ten člověk oblékl zrovna tohle (přece jen věděl, že ho v knížce bude reprezentovat pouze tento jeden outfit) a proč si vybral zrovna tohle ,,moudro". Co tím chtěl říct a co jsem si z toho vzala já?

Tohle přemýšlení vás pak dovede až k otázce: A co bych si vlastně na sebe vzala já? Co za větičku bych nechala, aby mě reprezentovala? A nechci vlastně tím, jak se oblékám, něco říkat každý den?
Věřím, že i kdyby tohle zamyšlení bylo to jediné, co si lidé po listování knihou Because of Fashion odnesou, stačí to. 

Knihy recenzuju celkem pravidelně, ještě nikdy jsem ale nepsala o knize, kde je daleko víc obrázků než textu. Jde vlastně o takové portfólio českého stylu. I proto si nepřijdu jako ten správný člověk, který by mohl knihu či nápad samotný, hodnotit. Říkala jsem si, že bych s tím potřebovala pomoc od někoho kompetentnějšího. S tím se pojí i fakt, že si myslím, že vás na knihu Because of Fashion dokážou lépe nalákat jiní lidé. Třeba ti, co jsou s ní spojení. Jsou přímo v ní...

Poprosila jsem tedy několik lidí, kteří jsou se svými outfity a citáty v knížce, jestli by mi také v jedné, dvou větách (stejně jako je tomu v knize), neřekli svůj názor na knihu nebo nápad, ze kterého vznikla. Sama jsem se divila, jaké osobnosti mi odepsaly. Věřím, že právě jejich názor vás na knihu Jakuba Ferance Because of Fashion naláká!

Stejně jako Kuba Feranec v knize, ani já jsem věty nijak neupravovala (maximálně je co nejšetrněji vytáhla z konverzace). A právě proto, že šlo ve všech případech o psanou konverzaci, omluvte taky občas chybějící interpunkci (kdo z nás dneska na mobilu píše háčky a čárky :)).

Konecne ceska verze.
Kateřina Klausová

Ja myslim, ze je to skvely napad a moc knih o ceske fashion scene neni, takze za me fajn projekt! 
Eliška Hudcová, timetofit

Kubu trochu znám a vim že je módou správně posedlý a to mi líbí, moc. A ke dobře že tomu dal nějaký formát.
Lukáš Hejlík

Because of fashion je zrkadlom modickovej mikroklimy, kde kazdy hlada svoju cestu ako "byt sam sebou".
Vivien Babicová

Jsem poctěna, že můžu být součástí projektu, který spojuje krásné a kreativní lidi do knihy, jenž prezentuje krásno a seberealizaci.
Daniela Hálová

Kuba ma velmi prekvapil a potesil a som velmi rada ze nieco taketo vytvoril.
Sara Antal

Kubu znam jiz dlouho, spolupracovala jsem s nim v ramci projektu Check Czech Fashion, kde Kuba fotil street style. Jeho cit pro fotku a zachycovani poulicni mody se casem tribil a vlastni street style kniha je krasnym potvrzenim. 
Aneta Kaderková

Pro me je ta kniha predevsim velmi zabavna, bavi me ji listovat a divat se na ruzne tvare.
Jan Gemrot

Kubuv napad se mi od zacatku moc libil. Obdivuji jeho odvahu a kuraz plnit si sny.
Lucie Janotová

Je super držet v ruce průřez dnešním streetstylem, těším se, až za pár let uvidíme, kdo už v roce 2017 ,,věděl". 
Anna Stránská

Myslím, že tohle je přesně ten typ knihy co nikdy nevyjde z módy a najdete v ní inspiraci kdykoliv ji otevřete, dnes, zítra i za deset let.
Lenka Vacvalová

Pro me je to nadcasova encyklopedie.
Do Thu Trang

Mě ten nápad baví. V podstatě to mapuje ten náš pidi rybníček módy. 
Filip Vaněk

Když jsem Kubovi dva roky zpátky psala do jeho minibločku větu o módě, fakt by mě nenapadlo, že tahle maličkost jednou přeroste v něco mnohem většího. V knihu plnou inspirace. Baví mě to!
Martina Bechyňová, inkoustovatecka

Kniha tohoto typu v česku za kterou stojí český tvůrce je něco nového za což patří Kubovi velký dík, nicméně i po jejím prohlédnutí jsem toho názoru že opravdových stylařů je u nás ještě stále málo.
Lukáš Macháček

Dulezite je, se z ty knihy neposrat.
Ester Geislerová


Ještě bych měla uvést na pravou míru, jak to je s tou kompetencí hodnotit tuto knihu. Vidím ještě jednu krásnou a přínosnou věc, kterou v sobě tahle kniha skrývá. Ukazuje nám, že si člověk může obléknout cokoli a styl může mít jakýkoli. My všichni, nejen ti vyfocení v knize Jakuba Ferance, utváříme český street style a nám všem je tahle kniha určená. Takže ji vlastně můžu hodnotit...

Kniha Because of Fashion je skvělá. Skrývá v sobě neotřelý nápad a zajímavý projekt. Je plná inspirace v podobě outfitů i slov. Prolistujte ji a nechce ji na sebe působit, určitě vám má co nabídnout. 



3 comments:

  1. افضل شركات نقل اثاث للخدمات المنزلية التي تقدم خدمات نقل العفش والاثاث مع الفك والتركيب بالضمان تلك هي ارخص شركه نقل عفش بجده مؤهلة وتمتلك امكانيات كبيرة لأعمال نقل العفش في مدينة جدة وما جاورها من مناطق تابعة لها وقد نضطر قبل نقل العفش الى تنظيف المنزل الجديد قبل نقل الاغراض اليه من الداخل ومن الخارج اتصل على شركه تنظيف فلل بجده وهي من الشركات المتمكنة بأعمال التنظيف العام للمنازل الجديدة والمنازل المفروشة مثل افضل شركة تنظيف مجالس بجدة تقدم امكانيات غسيل الموكيت والكنب في الموقع لكي يتم تعقيم المنزل ومن الاحسن ان تقوم بعمل مكافحة للحشرات الموجودة بالمنزل بواسطة احسن شركات مكافحه حشرات بجدة تتعامل في مكافحة الحشرات ورش المبيدات وتستخدم مبيدات آمنة ومضمونة ونحتاج ايضا الى تنظيف الخزان وذلك بالتعرف والتواصل مع ارخص شركة تنظيف خزانات بجدة تقدم افضل الخدمات الجيدة في تنظيف وتعقيم الخزانات لكي تحافظ على الماء نظيفا ومعقما اطول فترة زمنية ممكنة لكي تكون مياهك نظيفة فان افضل شركات مكافحة الحشرات المضمونة ومستعدة لاستقبال مكالمتكم في أي وقت وطلب الخدمة من شركات تنظيف خزانات المضمونة والتي تقدم خدمات باحترافية

    ReplyDelete