Saturday 20 May 2017

7. října to bude pořádnej Humbook

Už mi není náct, ale přitom pořád (celkem hrdě :)) ujíždím na knížkách, který jsou primárně určený právě tý mladší kategorii čtenářů... Copak je něco špatnýho na tom, že se ráda aspoň s knížkou vrátim na střední a poprvý se zamiluju nebo uteču z domova, protože mě rodiče hrozně štvou?



Nic! Nic špatnýho na tom neni :) A jestli to máte stejně, zvu vás 7. října do MeetFactory v Praze, kde se uskuteční druhý ročník knížního festivalu Humbook. Pokud se bojíte, že na tuhle akci zapomenete, radši rovnou v události na fejsbůku zaškrtněte, že se zúčastníte. Díky tomu se navíc budete dozvídat horký novinky z humbookovýho světa :)

A proč vás tam zvu zrovna já? Protože jsem se stala ambasadorkou tohohle knižního a knihomolskýho svátku. To znamená, že se budu moct zapojit do dění kolem Humbooku, ale hlavně vás budu o všem informovat a snažit se vás na tuhle akci nalákat.
My ambasadoři totiž jako jedni z prvních pouštíme do světa novinky, třeba jaký spisovatel se Humbooku zúčastní nebo na co se na tomhle festivalu můžete těšit. 

Už teď vás můžu nalákat na zahraniční autorky Joelle Charbonneau, Jenny Hanovou, Anitu Howardovou nebo českou spisovatelku Ivanu Peroutkovou. Tyhle dámy můžete na letošním Humbooku potkat. Ale nejen je. Možná se objeví ještě další známá jména, ale určitě rádi uvidíte i vaše oblíbené knižní blogery a vlogery nebo třeba kamarády knihomoly, které jste už dlouho neviděli. A taky tam budeme my, ambasadoři :)

Mně osobně by tahle setkání ke štěstí a radosti úplně stačila! Jenže to nebude všechno, na co se na Humbooku můžete těšit. Na stránkách festivalu se zatím dozvíte jen to, že se program připravuje. Je to tak, organizátoři pilně vymýšlejí, čím by nás všechny celý den bavili. Není ale jednodušší se rovnou zeptat? Řekněte mi, prosím, co byste na Humbooku chtěli mít? Fantazii se meze nekladou a zajímavé nápady opravdu zrealizujeme (a vy se pak můžete pyšnit tím, že jste přispěli svým nápadem!). 

Já bych si třeba ráda koupila nějaký hezký knihomolský tričko. Záložek taky nikdy neni dost, stejně jako hrnečků, ze kterejch při čtení popíjim čaj. Hezká foto-stěna by se taky hodila, ať si můžem odnýst osobnější památku. A jako milovník jídla bych uvítala nějaký tématicky zdobený občerstvení - třeba "kapkejky" s logem Humbooku. To by si každej knihomol určitě rád vyfotil s kafem a knížkou a ještě za tepla to hodil na instagram! 

Jsem taky docela soutěživej typ a myslim si, že v tom nejsem sama. Nějaká pěkná soutěž (třeba formou tajenky, která má stanoviště s jednotlivými otázkami rozeseté po celém areálu) s ještě hezčí výhrou by mě určitě lákala. Tou výhrou samozřejmě může být knížka, ale co k té knížce "přihodit" ještě setkání s autorkou/autorem? Taková mini-autogramiádka pro pár vyvolených výherců :) 

Určitě bych uvítala i nějaký kreativní koutek. Umím si představit lekci malování nebo třeba krasopisu, kde by nám poradili, jak nakreslit svou oblíbenou knižní postavu, respektive hezky napsat zajímavý knižní citát. 

Za samozřejmost považuju besedy s autorama a později jejich autogramiády. Pak bych ale měla takový nápad, který sice nevim, jestli už někdo tady v Čechách na nějakém knižním festivalu realizoval, ale přísahám, že jsem na něj přišla sama (nebojte, nemyslim si, že bych byla úplně první :)). Mě osobně by opravdu bavilo autorské čtení, které bychom ale oživili tím, že by se do něj zapojili fanoušci. Jak to myslím? Autor by nás seznámil se svou oblíbenou kapitolou nebo částí knihy a my, fanoušci, bychom pak diskutovali nad tím, jaké jsou jednotlivé postavy. Jak si je představujeme vzhledově, ale také jakou mají osobnost. Můžeme si představit, že jsme divadelní či folmoví režiséři a nejprve chceme vybrat herce, kteří by jednotlivé postvy ztvárnili, a pak jim vysvětlit, jak by ty postavy měli správně zahrát. Věřím, že by to mohlo bavit i autora, protože by takto získal zajímavou zpětnou vazbu a třeba by ony postavy, které sám vymyslel, viděl zase v trochu jiném světle :) A pořadatelům touhle cestou vzkazuju, že kdyby chtěli něco takového do programu zařadit, ráda pomůžu s realizací a taky se do toho i sama nějak víc zapojím. Třeba jako takový zprostředkovatel mezi autorem a fanoušky, moderátor :))

Tenhle můj nápad je ale dost možná naprostá blbost. A ani ty předchozí se mi nezdají moc krativní, Pomožte nám tedy! Napiště mi třeba sem, do komentářů, co byste si na Humbooku přáli vy? 

Ať už se v říjnu v MeetFactory bude dít cokoli, jsem si jistá, že se nudit nebudeme! 

2 comments: