Thursday 17 November 2016

OOTD with Sammy Dress: Autumn Walk

I go for a walk almost every day. And my favourite season for these walks is autumn. Why? Because nature is full of colours at that time! I love winter and its snow and I love spring and summer as well because it's usually sunny. But ... autumn always has so much more to offer when it comes to just looking around :)



I usually go for a walk with my dog but this time I went by myself because I wanted to take these outfit pics and I just know she hates when I'm slowly walking behind her. She always wants me to play with her or at least walk fast so she can run around... And I always return dirty from walking my dog cuz ... that animal might be a pig! 
And I didn't want my clothes to get dirty this time! A few weeks ago I got an email from Sammy Dress e-shop whether I'd like to try some of their clothes. You know I'm not a fashion blogger so I wasn't expecting that and I wasn't even sure if this kind of article fits on my blog... but later I (obviously) said yes.
Why? Because when I opened the e-shop website I loved what they were selling. And what's more, they even had bigger sizes! Yes, I'm not size M or L so I need bigger ones and I'm sure you (who also need bigger sizes) know the struggle of trying to shop online but never finding something that would fit you. Here I found hundereds of items that were in stock in bigger sizes and I really enjoyed picking what I wanted out of them. In the end I ordered black/gray jacket, gray long shirt (that was named as dress) and sunglasses.
I was a bit worried about the quality of clothes. I loved the design but you never know how it's actually going to look. And it looks just fine! Of course I don't know how long it's going to last but it looks good for now and  I've been wearing my new stuff since they arrived. I first wanted to try them properly before I'm going to tell you more about them. And now I can tell you that I'm satisfied with all of them. Materials are nice and they look good. It's only a bit funny that they called that gray shirt dress. It's shorter in the front and longer in the back which I love but it would be impossible for me to wear them as a dress! And it's not just because I'm bigger. My sister (who's way shorter and also slimer) tried them on and the front part is too short even for her. But that's fine with me because I was planning to wear this item as a shirt anyway :)
And I'm really loving this outfit. It's comfy, it's warm enough for this not-so-cold autumn weather and I think it also looks good! I'm also glad it's beanie time again! Time to not be scared that you'll have bad hair day :)

And what about you, have you ever heard of Sammy Dress or even ordered something from there? I can only recommend it. I love online shoping in general (but I haven't been shopping lately cuz... money you know hahah) and this e-shop really surprised me! 
What about you and online shopping? And do you go for long autumn walks? :)
Go for one now!
Míša

****************

Na procházky chodím téměř denně a na podzim obzvlášť. Proč? Tak nějak mám podzim nejraději. Zima s jejím sněhem je krásná, na jaře a v létě je zase sluníčko, zdá se mi ale, že podzim má nejvíc co nabídnout (alespoň barevně).

Většinou chodím na procházky se psem, ale tentokrát jsem chtěla nafotit tyhle outfitové fotky a... hlavně jsem se nechtěla zašpinit. Protože náš pes je pěkný prase. A hlavně nemá ráda, když se courám. Chce hlavně, abych si s ní hrála nebo alespoň chodila rychle a ona se tak mohla pořádně proběhnout. Tak jsem ji radši vzala ven až po téhle procházce... 
A nechtěla jsem si zašpinit právě tohle nové oblečení. Nedávno mi přišel email od e-shopu Sammy Dress. Vůbec jsem to nečekala, protože nejsem žádná fashion blogerka, a tak jsem ani nevěděla, jestli by se podobný článek na můj blog hodil. Ale poté, co jsem otevřela stránky tohoto eshopu jsem byla velmi mile překvapena, že mají i větší velikosti, a tak jsem na nabídku kývla. Bohužel nemám velikost M ani L a tak se musím poohlížet ve větších velikostech, které ale na internetu často nejsou k sehnání. Tady však bylo v těchto velikostech spousta věcí a já se tak mohla dlouze prohrabávat celou nabídkou a přemýšlet, co si vyberu. Nakonec jsem si objednala šedočerný kabátek bez zapínání, světle šedé tričko (které bylo na stránkách označeno jako šaty) a sluneční brýle.
Trochu jsem se bála, jaké kvality to oblečení bude. Znáte to, na internetu se vám líbí, ale pak přijde něco nenositelného, nebo něco, co už tak hezky nevypadá. Ale snad mluví za vše, když řeknu, že jsem jak kabátek, tak tričko (na brýle nebo moc sluníčka), v poslední době hodně nosila. Samozřejmě nevím, jak dlouho ty věci vydrží (i proto jsem je chtěla nejdřív chvíli nosit, než o nich vydám článek), teď ale vypadají hezky. Jediné, co mne trochu překvapilo, bylo, že tričko, které bylo na stránkách označené za šaty, bylo opravdu krátké, především vepředu. Já si tuhle věc stejně kupovala se záměrem, že ji budu nosit jako tričko, ale chápu, že by to mohlo někomu jinému vadit (a krátké tohle tričko nebylo jen mně, ale i mé o hodně menší a hubenější sestře). 
A tak se v tomhle outfitu cítím vážně skvěle. Je pohodlný, dostatečně teplý do tohoto ještě ne tak chladného počasí, a myslím si, že i dobře vypadá. A navíc je už konečně čas na čepice! Takže vůbec nevadí, když zrovna nemáte vlasy v nejlepší kondici :) 

A co vy, už jste o eshopu Sammy Dress slyšeli, nebo si tam dokonce něco objednali? Já vám tuhle stránku můžu jedině doporučit. Na internetu mne baví nakupovat a tahle stránka mne opravdu překvapila (očekávání jsem neměla vysoká a nedivila bych se, kdyby mi dorazilo nenositelné oblečení, to se ale nestalo)!
Jak to máte s nakupováním online vy? A chodíte na dlouhé podzimní procházky? :)
Vyrazte se projít :)
Míša















I better end it here cuz the pics are getting worse and worse! ///
No  tak já už to tady asi ukončím, protože ty fotky jsou čím dál tím horší! 

9 comments:

  1. This photos are so beatiful, place is so nice to take photos xo


    https://theninebyivana.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Such a pretty place to go for a walk! I wish my city looked like this!

    ReplyDelete
  3. To místo vypadá krásně! A já si dokážu představit ten outfit i s pejskem, to by bylo super, i když by to asi odneslo i to oblečení. :/ Ale i tak ti to sluší! :)

    ReplyDelete
  4. Super, sluší ti to, taky bych měla vyrazit do přírody.
    www.jdeocestu.blogspot.cz

    ReplyDelete
  5. Glad you had a great experience with them. I have heard so many awful stories about Sammy Dress products so it's good to hear they aren't all bad.
    xx | A

    ReplyDelete
  6. I'm loving your jacket!! It's nice to learn about a company that offers plus size, I'm always on the lookout for that when I shop!

    ReplyDelete
  7. love this look :) and this hat is so cute xoxo

    ReplyDelete
  8. mě se strašně líbí jak je to focené v lese :) vypadá to moc hezky. Eshop znám skrz to, že jedna zahraniční blogerka, kterou pravidelně sleduji s tímto eshopem spolupracuje.:) btw. také nemám nejmenší velikost ;)


    Somethingbykate

    ReplyDelete