Wednesday 2 December 2015

TIP: Jak se donutit k efektivnímu učení + Jak v posledních dnech prokrastinuju

Zase sedím mezi rozházenými papíry s počítačem na klíně, kde mám otevřených alespoň pět souborů a dalších deset oken na internetu, která se mi jednou za čas podaří všechna nechtěně vypnout a já se pak vztekám, že jich mám otevřených tolik a znovu je přes historii dohledávám... A tímhle stylem napíšu do rozepsaného dokumentu doslova pár řádků za hodinu.


Protože poslední měsíc, dva, trávím čas hlavně učením... nebo spíš přemáháním se k učení, řekla jsem si, že bych mohla také vydat nějaký článek na téma Jak se efektivně učit. Pak mi došlo, že 1) zrovna já bych tak mohla někomu radit a 2) vždyť ty tipy všichni známe! Alespoň jednou týdně rozkliknu článek a většinou v něm najdu podobných nebo dokonce stejných pět až deset tipů. Většina (možná všichni!) by je teď hned vysypala z rukávu, jenže všichni víme, že jenom je vědět nestačí. A u učení to platí dvojnásob, protože nekonečné množství prokrastinace naše vědění zdárně přetlačuje...


Takže bych vám tu mohla dávat rady, jak si máte kolem sebe udržovat pořádek a čisté a hezké prostředí, udělat si k učení čaj nebo nějakou dobrotu, ničím se nerozptylovat... A ono to vážně funguje! Ale já vám chci dát dnes jeden tip, na který se často zapomíná...

UDĚLEJTE SI PAUZU!

Vážně vám vlastně říkám, abyste od učení nebo čehokoli, co máte rozdělané, odešli? Ano! Je jedno, jestli nad úkolem sedíte tři hodiny nebo jen půl, pokud vidíte, že to zrovna nikam nevede, tak se zvedněte a jděte dělat něco jiného! Nejlépe něco, co vás baví, na co máte chuť. Nemyslím tím tedy jiný úkol nebo jinou práci. Prostě si na chvíli odpočiňte a vyčistěte si hlavu.


Já to řeším třeba tak, že narychlo napíšu nějaké kamarádce a vyrazíme někam na jídlo. Existuje vlastně nějaký problém, který by nevyřešilo jídlo nebo rozhovor s kamarádkou? :) Vypadnete z domu, přijdete na jiné myšlenky, odměníte se (i když si říkáte, že není za co, ten pocit znám) a načerpáte energii. I když ... Running sushi není ten nejlepší způsob, jak načerpat energii. Alespoň já se po něm sotva doplazím domů :)


Nebo vyrazte na nákupy! To většinu holek uklidní, znáte to ne? :) Já jsem si takhle došla pro rukavice, o pár dní později pro čepici,... Nemyslím celodenní shopping, stačí na hodinku vyběhnout z domu, dojít do svých oblíbených obchodů, nejlépe nějakou maličkost koupit (málokdo je nadšen, když odchází s prázdnýma rukama) a pak zase usednout k učení...


A procházka je prostě lék na všechno. Už samotný čerstvý vzduch vám udělá dobře (o tom čerstvém vzduchu nebudeme polemizovat).

Pak už stačí jen znovu sednout nad váš úkol a uvidíte, že to hned jde rychleji. Pokud vás ten úkol nebavil ani předtím, zřejmě ani nezačne, ale budete odpočatí, nebudete mít pocit, že jste nad tím strávili celý den a promarnili tak čas na příjemné chvilky a s prázdnou hlavou to zase půjde o něco rychleji. Moje babička by s tím sice souhlasila, ale kdyby slyšela, kolik večerů jsem takhle v Praze strávila, divila by se, že tu školu stíhám (no chvilkama vážně nestíhám), ale tohle je jedna z věcí, která mne drží nad vodou, abych se z toho učení nezbláznila a přitom i něco opravdu udělala :)


I když pořád ještě můžete zkusit ten známý fígl, že budete na učebnicích spát! Jen nevím, jak je možné, že naše Molly ještě neumí španělsky :)

*****

A aby toho nebylo málo, dám vás tip, co si můžete zařadit na svůj seznam činností, které děláte, když prokrastinujete... Vlastně vám vůbec v tomhle článku neříkám, že se máte učit! :D

Teď vynechám fitko, které vždycky pomůže, nebo jakákoli činnost mimo byt, potažmo mimo peřiny :) Já jsem si v poslední době oblíbila seriály a TV show, protože do školy hodně čtu a píšu, nemám třeba vůbec chuť na svoje oblíbené seriály. Protože jsem ale svoje oblíbené dokoukala do fáze, kdy musím čekat na další díly, vracím se ke své oblíbené činnosti, sledování talentových a pěveckých soutěží. Nejčastěji si zapnu The voice, nejlépe nějaké video, kde najdete hodně vystoupení lidí z celého světa. To už se pak jen kochám nádhernými hlasy, zajímavými lidmi, objevuji nové písničky a připomínám si staré... Jestli vás ale nebaví samotný zpěv, pusťte si Talent, jakoukoli řadu, odkudkoli, tam si určitě každý z vás něco, co ho rozesměje nebo zaujme najde!

Zpět ale k tomu objevování nových písniček... Naprosto jsem propadla téhle, která je ve spojení s hlasem soutěžícího ještě lepší, než originál! Jestli máte chuť na něco rozněžnělého, tahle je jen pro vás...

Ale originál bych taky nezatracovala. Když jsem si ho po shlédnutí předchozího výkonu našla, dostaly mě hlavně videoklipy, které jsou hned dva! Dva příběhy, které vás chytnou za srdce...


A pak stará klasika, kterou jsem dlouho neslyšela, ale v tomhle nejprve rozklepaném podání mě dostala...


Jak prokrastinujete vy? A díváte se na talentové soutěže? Já ty české zas tolik ne, ale celosvětově mě vážně baví :) 
Uvítám i tipy na písničky :)
Krásný večer přeju
Míša

9 comments:

  1. Super tipy, díky! Budu se už muset taky donutit :)
    Denisse Beauty

    ReplyDelete
  2. Fajn tipy, bohužel s efektivitou učení bojuju pořád a pořád dokola :/

    ReplyDelete
  3. ja naopak pevecky souteze naprosto nesnasim ... :-D

    ReplyDelete
  4. Pauzy jsou ověřená jistota.

    ReplyDelete
  5. pauzy sú jednoznečne skvelá rada ako sa lepšie naučiť!:) mne to učenie ide neskutočne krkom.. aj ťa chápem.. ale zasa môžem byť rada,pretože ty to máš určite o čosi ťažšie ako ja.
    ja sa vždy učím nejakú pol hodinu a keď mi to ide hore krkom dám si pauzu a potom sa do toho zasa pustím:)

    ReplyDelete
  6. áááá
    oboje krásný
    the voice ráda na yt sleduju
    líbí se mi výrazy porotců a hlavně ti vystupující- fakt talenty^^<3

    ReplyDelete
  7. presne aj ja sa takto snažím učiť sa a zároveň si urobiť aj nejakú tú pauzičku :)
    partpfnicol.blogspot.sk

    ReplyDelete
  8. Ja to mám práveže tak, že nemôžem odísť od učenia ak niekam idem tak už sa k učeniu neprinútim :/
    aestaste blog

    ReplyDelete


  9. شركة تنظيف شقق بالمدينة المنورة شركة تنظيف شقق بالمدينة المنورة
    شركة تنظيف منازل بالمدينة المنورة شركة تنظيف منازل بالمدينة المنورة
    شركة مكافحة النمل الابيض بالدمام شركة مكافحة النمل الابيض بالدمام
    افضل شركة غسيل خزانات بجدة افضل شركة تنظيف خزانات بجدة
    ____-
    شركة مكافحة حشرات بالدمام شركة مكافحة حشرات بالدمام
    شركة تنظيف سجاد بالدمام شركة تنظيف سجاد بالدمام
    شركة تسليك مجاري بالدمام شركة تسليك مجارى بالدمام

    ReplyDelete