Wednesday 26 August 2015

RECEPT: Šmakouní lívance

Hezký večer všem :)
Jako každé ráno jsem i dnes ještě v posteli procházela všechny sociální sítě od instagramu (to pokud byste chtěli sledovat moje každodenní strasti :)) až po facebook, kde jsem v jedné fitness skupině narazila na recept na zdravé a hlavně lehké (nejsem žádný extra kuchař) lívance. Když jsem navíc zjistila, že všechny ingredience doma mám (na tom ztroskotá většina mých snah o zkoušení nových receptů), vyskočila jsem nadšeně z postele a šla se pustit do vaření. Rovnou jsem si na vás vzpomněla a řekla si, že se tyhle lívance určitě povedou a budou dobré (jsou v nich jen samé dobré ingredience, musí být dobré - tu o pejskovi a kočičce už znáte? :)), takže vám nafotím ten extrémně těžký postup, ať si je můžete taky ukuchtit :)

Protože se nakonec opravdu povedly, recept vám napíšu už teď večer, ať je můžete už třeba zítra ráno vyzkoušet sami! Takže jdeme na to...




Ingredience:

  • 100g šmakoun (nejlépe nějaká sladká verze - já jsem použila meruňkový)
  • 1 menší banán (nebo půlka většího)
  • 2 vejce (nebo jen vaječné bílky, pokud chcete méně tuků)
  • 1 čajová lžička skořice
  • mléko podle potřeby (já po umixování dolila už jen opravdu malé množství) 





Příprava: (sepsáno jako pro blbce - takovéhle návody bych uvítala i pro sebe!) 
Všechny ingredience připravíme k mixování.

Navrch můžete přidat špetku soli. 

Ingredience rozmixujeme a podle hustoty těsta přidáme mléko.

Rozpálíme pánvičku a necháme na ní rozehřát lžičku oleje. 

A už můžete smažit :) Já dělám lívanečky menší (aby jich potom bylo víc a já měla pocit, že je porce větší :D). Pozor, těsto nejde úplně dobře obracet, takže raději snižte sílu plamenu a nechte lívanečky déle prohřívat. 
A takhle vypadá výsledná porce! Ze začátku jsem se s otáčením trošku prala, stejně tak jako s dobou smažení (skořice se rychleji připaluje), ale jedlé byly všechny kousky :D :)
Protože lívance na všechny způsoby miluju, chutnaly mi i tyhle. A věřím, že vám budou taky :) Dozdobit si je můžete už čímkoli, já dnes jednoduše zvolila řecký jogurt milko se lžičkou domácí jahodové marmelády! 


Vypadá to jako pořádná porce, ale nebojte, když si člověk alespoň nahrubo spočítá makra, zjistí, že je to úplně ideální snídaně :) Pro představu - všechny tyhle lívance (jedna várka = všechny výše uvedené ingredience) i s jogurtem a lžičkou marmelády mají dohromady 463kcal z toho 42g sacharidů, 35g bílkovin a 12g tuku. To vůbec nezní špatně, co myslíte?
Doufám, že jsem vás na lívanečky navnadila, já sama jsem ráda, že jsem je ráno objevila a určitě si je někdy ukuchtím znovu! :)
Dobrou noc a dobrou chuť :))

1 comment: