Monday 31 August 2015

Moje inspirace: Blanka Pilátová

Ahoj všichni :)
První, koho jsem vám v rubrice Moje inspirace představila, byla krásná a věčně usměvavá Verunka Wisiorková. Rozhovor se vám podle návštěvnosti líbil, a protože mě inspiruje hodně lidí, můžete se těšit na další! Dnes se od blyštivých plavek bikini fitness přesuneme na pódium, kde se hodnotí síla, protože jsem pro vás (a vlastně i pro sebe :)) vyzpovídala Blanku Pilátovou!


Zdroj
Blanku už někteří z vás možná znají z jejího úspěšného blogu FitFoodManic, kde se dozvíte mnoho informací nejen z jejích tréninků, Blanice (jak si sama říká :)) vás také seznámí se stravováním dle IIFYM či vám naservíruje skvělé recepty (kéž by výtvory ještě pro nás lenochy servírovala nám přímo pod nos :)). Blanka je právě v přípravě na závody v powerliftingu a mě neskutečně baví její cestu sledovat, protože tahle vzrůstem maličká holka se železa opravdu nebojí. Jestli ale očekáváte pořádnou ranařku obalenou tukem, podívejte se pořádně na horní fotografii. Jak to Blanka dělá, že je tak drobná, vyrýsovaná a ještě zvedá takové váhy? Prohrabejte se jejími články, mrkněte na její facebookovou stránku nebo na její instagram, svou cestu k těmto výsledkům totiž netají! A co vás stejně jako mě možná bude na Blance bavit nejvíc? Svoje články píše s nadhledem a sama ze sebe si umí udělat srandu :) Víc už se ale dozvíte v rozhovoru...




Zdroj

Ahoj Blani! Tvůj blog sleduji už dlouho, přesto bych poprosila tebe, aby ses čtenářům představila sama :)
Ahoj :) Jmenuju se Blanka, je mi 19let a za pár dní nastupuju na VŠ. V 16 jsem si prošla anorexií a na začátku mých cest jsem si založila blog o jídle a cvičení, díky kterému jsem se postupně prokousala (doslova) až do úplného uzdravení a nastartovala svou malou kariéru trenérky, výživové poradkyně a powerlifterky :)

Blog už máš několik let a za tu dobu ses v životě i v blogování výrazně posunula, přesto nepatříš k těm blogerkám, které na blogu začínaly spíš jako podporovatelky PPP a jedly při cestě za vysněnou postavou jedno jablko denně. Naopak, od začátku jsi propagovala zdravé jídlo a tvůj blog je plný zdravých receptů. Přece jen ses za tu dobu ve stravování posunula až k IIFYM (if it fits your macros)a v rámci přípravy také k IF (intermittent fasting), jak tahle cesta probíhala?
Základ byl, že jsem začala vůbec nějakým způsobem jíst, zajímala jsem se o složení potravin, o to aby mělo nějakou nutriční hodnotu, dostatek bílkovin.. Ale postupem času mi to začalo lehce přerůstat přes hlavu a kvůli odpírání všech možných čokolád, tyčinek a jiných potravin, které nejsou zrovna nabité vlákninou a minerály se můj zájem přehodil do posedlosti nabouratelnou občasným záchvatovitým přejídáním, což mělo opět velký nápor na psychiku.

Díky IIFYM jsem se naučila si v rámci možností dopřávat, nebát se sacharidů a nevyčítat si vůbec nic :)

V začátcích jsi cvičila spíše doma podle videí známých světových trenérů (Jillian, Zuzka,...), později ses ale přesunula do fitka. Co tě k téhle změně vedlo? Očividně jsi s přesunem do posilovny spokojená, co bys ale doporučila holkám, které s cvičením začínají? Je výmluva, že pořádné výsledky bez fitka nepřijdou, opravdu jen výmluva?
Domácí cvičení člověka baví, ale řekla bych že jen do určité míry. Pokud člověk cvičí často, videa se ohrají, výsledky už nejsou takové a to je svým způsobem demotivující. Posilovna je místo, kde člověk může variant vymyslet více než spoustu.
Velkou radou pro holky asi je, at nechodí nepřipravené, alespon se podívají na provedení cviků a nějaký plán doma na internetu, případně at jdou s někým zkušenějším, nebo se nebojí zeptat.

Výsledky bez fitka určitě jsou :) výmluva!

Pomohl nebo pomáhá ti nějak blog v dosahovalní tvých ať už fitness nebo životních cílů? Už tě lidé na ulici poznávají? :)
Určitě, často mě blog dostane na místa, kam bych se normálně nedostala.

Poznávají, někdy je to super, ale pak chytne člověka taková paranoa a pokaždé, když na mě někdo trochu dýl zírá tak si nemůžu pomoct a vrtá mi hlavou, jestli náhodou nevypadám jako blázen, nebo jestli mě jenom nezná z mých stránek.. :D

Už nějaký ten pátek působíš také jako fitness trenérka. Co tě k tomu vedlo a baví tě to?
Chtěla jsem znát správné provedení cviků, srovnat nestabilitu pravé a levé poloviny těla a věděla jsem, že až to vyzkouším na sobě, můžu pomoct i někomu ve fitku u nás.

Baví mě to moc! :)

Momentálně jsi v přípravě na závody v powerliftingu. Jak probíhá tvoje příprava? Čekala jsi, že bude těžší nebo naopak lehčí? A jaké máš v tomto odvětví cíle? 
Příprava je skvělá, strašně si užívám tréninky. Nemám ráda plány, kde je sto tisíc cviků, tady se vždy vejdou maximálně do pěti a jsem vyřízená až až.
Těžší jsou samozřejmě váhy :) ale spíš než trénink je boj se dostat do potřebné váhovky..

Cíle? Uspět, umístit se, postoupit někam dál!

Když se vrátíme ke zdravému životnímu stylu, co je pro tebe těžší či méně příjemné dodržovat - strava nebo tréninky?
Těžké.. No ta dieta není žádná sranda :) ale užívám si obojí

Určitě se i tobě někdy stane, že se ti nechce na trénink nebo si připravovat jídlo do krabiček atd., jak se motivuješ? Dáváš si někdy od celého fitness světa na den nebo víc oraz - někdo tomu říká cheat day apod.?
Někdy je potřeba si odpočinout, třeba ted po 12 týdnů usilovné přípravy jsem na 14 dní tak nějak odpadla a užívala si zbytek prázdnin.. Přiměřeně, přiměřeně.

Máš čas i na nějaké jině koníčky? Co děláš, když zrovna nejsi v kuchyni nebo nezvedáš (pořádně) tězký váhy?
Chodím po kávičkách, do kina, věnuji se klientům (online koučinku).. A za pár týdnů se asi budu dost věnovat škole

Co bys poradila lidem, kteří chtějí zhubnout nebo si zpevnit postavu? Opravdu se mají bát sacharidů, dělat hodiny kardia a vyhýbat se (hlavně ženy) činkám?
Rozhodně ne! :) Činek se nebát, sacharidů také ne, kardio není až tak podstatná záležitost.. jako první krok stačí zařadit trochu zeleniny do jídelníčku, vyzkoušet ovesnou kaši (ne z pytlíku, ale hezky udělanou), maso dělat na méně oleji, maličko stáhnout přílohy.. Hezky pomalu, žádné obrovské kroky, pokud s tím začínají..

Místo dnes oblíbených fitness soutěží sis vybrala silové disciplíny, proč? Neláká tě si v budoucnu stoupnout v pidi bikinách na podium?
Ráda přijímám výzvy a věnuji se něčemu, co není obvyklé.. Bikiny jsou super, ale pro zatím nic takového neplánuji, trojboj je přednější :)

Co bys vzkázala mým i tvým čtenářům? Na co se můžeme u tebe v budoucnu nejen na blogu těšit?
Snad více článků, receptů a videí. Chci si dát ted oraz od trénování v posilovně, tak snad zbude víc času zase na tuhle práci.

Blani, moc Ti děkuji za rozhovor a přeji Ti, ať se všechny Tvoje sny a cíle splní! Pro začátek třeba nějaké pěkné umístění na podzimních závodech :)
Děkujii!

Také jste si toho všimli? Máme se na stránkách FitFoodManic na co těšit a já se opravdu těším, třeba jak budu Blance držet palce na závodech (a vy můžete taky! :)) nebo jak se zase dozvím něco nového ze světa IIFYM! Hledáte motivaci? U Blanky ji najdete a ještě se pozitivně naladíte :)
Blance ještě jednou děkuju za rozhovor a kdyby na tebe někdo blbě koukal v Praze v metru, možná jsem to já :))

1 comment:

  1. Pěkné, Miško. ;-) Dala sis s tím práci, ale ta témata jsou pořád dokola.

    ReplyDelete