Thursday 17 March 2016

ERASMUS: 2 Months In

Už jsou to dva měsíce, co si užívám dovolenou na západě Švédska... Můžeme tomu ale říkat Erasmus, chcete-li. 
It has already been two months that I'm enjoying vacation in the west of Sweden... But we can call it Erasmus if you want. 


Jak jsem byla nadšená z prvního měsíce jste si mohli přečíst v prvním shrnujícím článku. Dnes už to tak obšírně rozpitvávat nebudu, protože se toho moc nezměnilo. Ano, pořád jsem ze života ve Švédsku nadšená. A ano, vyřešit doktora mi trvalo celý měsíc! Dnes se to ale konečně povedlo, takže další překážka zdolána :) 
Zpět k tomu růžovému tedy. Opravdu si přijdu jako na dovolené. Ano, občas chodím do školy a ano, za měsíc možná budu mluvit jinak, protože za sebou (snad úspěšně) budu mít první polovinu zkouškového, přesto se tady nemůžu stěžovat vůbec na nic. A to ani na počasí.
V posledních dnech dorazilo jaro a ani předtím jsme se s teplotami kolem nuly neměli vůbec špatně. Takže ne, nebrodím se tu sněhem a nenosím dvacet vrstev. I když bych možná těch víc vrstev měla zvážit, protože už jsem podruhé nemocná. Ale to je u mě normální :)
Co tu ale celé dny vlastně dělám? Když nad tím tak přemýšlím, není to nic závratného, na druhou stranu doma trávím opravdu minimum času. I proto se nestíhám učit, natož psát články nebo obíhat ostatní blogy... i když, budu upřímná, rozkoukala jsem seriál Suits. Nějak se prokrastinovat musí :) Ale jinak jsou moje aktivity celkem nudné. Sem tam zajdu do školy, jednou týdně si vyperu (abych se nenudila, povedlo se mi minulý týden zamknout si nevyždímané prádlo v pračce :)), občas něco uvařím, nebo zaběhnu na nákup, kde vždycky nechám spoustu peněz. To jsou povinnosti. Zbytek dne trávím se skvělou partou přátel, o které už jsem se několikrát zmiňovala. Když se v Göteborgu zrovna nic neděje, jsme schopni klidně každý den vyrazit ,,na fiku" (cofee break with cake :D), na procházku, hike, skočíme si zahrát badminton, bowling, nebo večer pingpong, kulečník, někdy si jen společně uvaříme večeři, jindy plánujeme výlety, mrkneme na film, uspořádáme párty, zajdeme do nedalekého baru (kde si vždycky koupím cider za 55SEK = 165CZK!!!). Když se sem tam něco děje, vyrazíme na festival alternativního umění (o mém creepy zážitku někdy jindy), večer na undeground party s do polední chvíle neznámou lokací či jen tak do klubu, které tady ve Švédsku ale všechny zavírají ve už 3 ráno! To zní jako hezká dovolená, no ne? :)



Ale teď i jedna hlubší myšlenka... Asi před dvěma týdny jsem otevřela Google Maps a uviděla tu modrou tečku blikat ve Skandinávii. Najednou mi došlo, že nebliká uprostřed Evropy. Samozřejmě, že jsem věděla, že teď žiju a stuju ve Švédsku, přesto mě to tak nějak překvapilo. Ne, že bych neviděla tu spoustu rozdílů mezi životem v ČR a ve Švédsku, to vůbec ne. Jen jsem asi před odjezdem čekala daleko větší změnu. Možná jsem si myslela, že se budu cítit jinak. Ale svět je jeden. A i já jsem pořád já. A i když je tohle zatím pouze první destinace, kde jsem se na delší dobu usadila (a doufám, že zdaleka ne poslední), uvědomila jsem si, že můžu žít kdekoli na světě, a přitom se cítit jako doma. Možná je to tím, že díky době, ve které žiji, můžu být pořád v kontaktu se svými blízkými. Přiznám se, že bych je moc ráda viděla, na druhou stranu mi zase tolik nechybí, protože skype a internet nám umožňují být v kontaktu téměř neustále :) Možná je to ale také proto, že jsem si tu našla přátele a cítím se tu tak dobře. A ono se to přece tak nějak říká, že domov není konkrétní místo, domov jsou lidé, kterými jste obklopeni :) Jen si tak říkám, co pro mě Göteborg bude znamenat, až se všichni rozprchneme v červnu domů, do všech koutů světa... A že už nad odjezdem občas melancholicky přemýšlíme :) Ale to je ještě daleko...!
PS: Göteborg jsem si zamilovala a pokud se mě někdy zeptáte proč, jedna z možných odpovědí bude: Protože má nejhezčí západy slunce!




You could read about my excitement from first month in Sweden in this article. I won't talk about it that much this time because not much has changed. Yes, I'm still super excited about being here. And yes, it took me one moth to get my blood checked! I did it today finally so another obstacle had been overcome.
So back to everything painted with pink. This really feels like vacation. Yes, sometimes I do go to school and yes, I might speak differently next month because right now I'm approaching my first half of finals here. Otherwise there's nothing I could complaing about. Not even weather!
Spring has arrived to Gothenburg and even before that the temperatures around zero weren't that bad. So no, I'm not walking in half of meter of snow every day and no, I don't wear 20 layers. Even though I might should consider that since I'm ill again! But that's normal thanks to my weak immunity :)
But what do I actually do here? Thinking of that makes me realise that I don't do anything that special here, yet I spend just a minimum of time at home. That's why I don't have time to study as well as write articles or even read my favourite blogs... but I should be honest with you, I started watching the Suits. You've got to procrastinate somehow :) But otherwise my daily activities might seem pretty boring. I go to school sometimes, I do my laundry once a week (to make it more insteresting - last week my clothes got locked in the machine :)), I sometimes even cook or go to do grocery shopping where I always spend more money then I'd like to. These are obligations. I spend the rest of the day with my group of friends I've already talked about. If there's nothing special happening in Gothenburg we just go for fika (coffee break with cake!), walk, hike, we go to play badminton or ping pong (I already told you that we'll be world class after this semester), bowling, pool, sometimes we just cook and eat dinner together, plan trips, watch movies or organise parties, go to pubs, bars. When there's something happening we gladly go to festival of alternative arts (after my creepy experience I'm never going again!), underground party with unknown location till very last minute or we just go to normal club and then complain that all of them close at 3am! But this sounds like vacation right? :)
But I've also realised something this month...Two weeks ago I opened Google Maps and saw the blue point located in Scandinavia. Of course I knew I'm in Gothenburg but suddenly I realised that I don't feel any difference. And I don't mean differences in lifestyle or so because there's thousands of them and Sweden is mostly winning over CZE, but I mean that the world is just one. And I am one. It's hard to explain it but before I came here I expected changes and some of them simply didn't come. Maybe it's the time we live in. Thanks to skype and internet I feel close to my friends and family back in CZE and that makes me free. And someone also said that home is not a place but people. Thanks to my friends I feel home here as well as in CZE :) But what will Gothenburg mean for me when we all go home? Yeah, we've already started to think what it will be like when we leave... But that's still far away!
PS: I fell in love with Gothenburg and if you ever ask me why one of the answers would be: Because it has the most beautiful sunsets!

12 comments:

  1. I'd love to travel to Sweden one day as well. Enjoy this amazing experience!

    x Karen
    http://dressinginlabels.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Domi, těch fotek přidávám spoustu, stačí mrknout do předchozích článků ;)

      Delete
  3. Wau, zní to opravdu skvěle! Pobyty v zahraničí jsou vždy skvělá zkušenost :). Taky bych ráda v budoucnu něco podobného podnikla, ale co se dlouhodobého pobytu týká, dávala bych přednost asi spíš klasičtějším zemím, jako je Británie, nebo USA. Skandinávie mě ale také vždycky lákala, alespoň na nějaký poznávací zájezd bych se tam podívala moc ráda - je to bezpochyby krásný kus země :).

    ReplyDelete
  4. Krásný článek i fotky! Teda, jestli tam stojí Cider tolik, tak to by mě zajímalo kolik zaplatíš za normální věci, když jdeš na nákup!:-D
    www.jdeocestu.blogspot.cz

    ReplyDelete
  5. Zní to tak skvěle. Rozhodně bych takhle taky chtěla někdy vycestovat. Asi bych si na delší pobyt nevybrala zrovna Švédsko ale i tam bych se chtěla jednou podívat.
    Jo, taky když jedu někam za hranice tak mi chvíli trvá, než mi dojde, že už vlastně nejsem doma :D A strašně se mi líbí ta pravdivá věta o domově. Vážně je všechno o lidech.
    Je dobře, že si to tolik užíváš a jenom nesedíš na pokoji u počítače. Přece jenom to by bylo trochu zbytečné, ne? :) Jinak ty fotky jsou naprosto skvělé! :3
    http://lets-talk-about.blog.cz/

    ReplyDelete
  6. Erasmus také plánuji, snad mi to vyjde. Koukám, že si užíváš jak to jde, moc ti to přeji! Nádherné fotky :))

    ReplyDelete
  7. Generally I don’t read article on blogs, but I would like to say that this write-up very compelled me to take a look at and do so! Your writing style has been amazed me
    We are one of driving and trusted online entrance giving you free citations from #top #packers and #movers organizations in #Hyderabad and other real urban communities and towns of India.
    Packers And Movers Hyderabad

    ReplyDelete
  8. If you are looking for government jobs exams notification, then visit to Find Sarkari Job. It is the right platform where you can get updated information.
    Civil Services Exam Schedule 2017

    ReplyDelete